Gå til innhold

kan jeg sende en søknad slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hiv O`hoi J

Jeg er en jente på nitten år som ønsker å komme meg ut i arbeidslivet. Jeg er utdannet barn og ungdomsarbeider, men mangler praksisen. Jeg er lærevillig og klar for nye utfordringer! Jeg har stor interesse av barn og unge, å ønsker dermed å starte karrieren min i barnehage, ett sted jeg ønsker å være. Jeg har lett for å lære av andre, og å kunne innordne meg med de miljøer som jeg til enhver tid oppholder meg i, noe jeg selv føler er viktig da jeg er relativt fersk i arbeidslivet.

Som vedlagt CV viser, har jeg ikke særlig med erfaring. Men jeg har i fire år hatt sommerjobb på campingplass som vaskedame, og jeg er også nå tilkallingsvikar ved barnehage, så jeg sitter endelig med litt erfaring under meg. Jeg synes det er viktig å ta med seg lærdom av andre slik at jeg kan bruke dem til og danne min egen erfaring med tiden. Jeg har allerede tatt med meg egenskaper på veien som at jeg er positivt, både til forandringer og nye mennesker. Jeg er også glad i å jobbe i team, men har heller ingen problem med og jobbe selvstendig. Jeg er lærevillig og har en stå på vilje da jeg vet det er mye jeg kan lære.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må droppe den overskriften:)

Skrevet

Tja.. Ville kanskje sløyfa "Hiv O'hoi" ? Er du utdannet barn og ungdomsarbeider eller barne- og ungdomsarbeider? Sjekk ut hvordan det staves du. Lenger ned må du rette opp en og/å feil: "bruke dem til å danne...". Også kan du bytte ut "Jeg har allerede tatt med meg egenskaper på veien som at jeg er positivt, både til forandringer og nye mennesker" med "Jeg er en positiv til både forandringer og nye mennesker."

Skrevet

Ikke "ett sted jeg ønsker å være", men "et sted"...

Skrevet

finpussingen kommer, men tusen takk;)

Skrevet

"....har jeg ikke særlig med erfaring"

"...så jeg sitter endelig med litt erfaring under meg"

Her motsier du deg selv.

Ikke fremhev den erfaringen du ikke har, men fortell om den erfaringen du har. De skjønner jo at du ikke har erfaring utover det du nevner.

Men har du f.eks. sittet mye barnevakt ville jeg nevnt dette også.

Skrevet

Har du drevet med idret, vært speider, spilt i korps eller noe i den duren ville jeg tatt med det. Du kan ha erfaringer fra slike steder som er du kan bruke i barnehagen. Jeg synes også du skulle droppe å skrive om den erfaringen du ikke har. Du er 19. Det sier seg selv at du ikke har voldsom erfaring.

Når det gjelder teamarbeid kontra selvstendig arbeid lurer jeg litt på når du fikk denne erfaringen. Gruppearbeid på skolen er ikke det samme som teamarbeid. For meg trakk dette litt ned i søknaden. Det virket på en måte som om du bare skrev noe fordi du trodde det burde være med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...