Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Jeg sitter her på jobb, og ut av det blå starta det for 5-10 min siden å flimre for øynene. Starta som litt irritasjon ytterst i synsfeltet, har nå spredd seg utover høyre del av synsfeltet. Er litt som om jeg ser gjennom en sprukken glassrute eller som om det ligger biter av et brilleglass med feil styrke i synsfeltet mitt, liksom. Og så hopper og flimrer det. Jeg føler meg også rar i hodet, svimmel og tom, liksom, men som dere ser skriver og tenker jeg greit. Jeg veit at synsforstyrrelser kan være tegn på svangerskapsforgiftning, men jeg var til kontroll hos jordmor for ei uke siden og da var blodtrykk og urinprøve helt fint. Kan det utvikle seg så fort? Det jeg misstenker, er migrene med aura. Jeg har migrene, men har aldri hatt aura før. Mora mi har mimidlertid auraanfall av og til. Jeg tok nettopp en migrenetablett og lurer på om det vil stoppe anfallet hvis dette er migrene? Er det noen som har erfaring med svangerskapsforgiftning og/eller migrene med aura som kan rådgi meg litt, så ville jeg blitt veldig glad. Dette er ekkelt!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Jeg hadde det når jeg gikk gravid, der jeg hadde en sirkel i synsfeltet som snurret, og at jeg ikke kunne se til venstre. Spesielt, siden rema 1000 ble ma 1000:P Var også nummen i venstre del av ansiktet. Jeg snakket med lege, for skulle til legen den dagen jeg fikk anfallet. hadde også veldig vondt i hodet og var svimmel. Hun ga meg en migrene kalender. Jeg var stresset den perioden jeg fikk det, og har heldigvis ikke fått tilbakefall:) Mamma har også den type migrene, som de kaller a-typisk migrene, som går på nervene istedet for hodepine. Noen kan få begge deler. Mamma får nummennheter i ansiktet, og høyre del av kroppen når hun får anfall.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Jeg tenkte migrene med aura med en gang jeg leste dette. Jeg har det selv. Jeg kan faktisk ha aura uten å få migrene, men det var oftest i starten da jeg fikk migrenen. Jeg tar medisinen min med en gang auraen kommer, og da slipper jeg hodesmertene. Men likevel kjenner jeg dette diffuse ubehaget i resten av kroppen - det som følger migrenen. Kvalm og uggen i kroppen, med et trykk i hodet(som om det eksploderer snart, men uten at det kjennes så vondt). Synsforstyrrelsen min begynner midt i synsfeltet, og gjør at jeg ikke ser skikkelig det jeg fokuserer på. Det er "staver" som glitrer og beveger seg. Det går ut til ytre synsfelt etterhvert, og så forsvinner det. Det er da migrenen kommer. Jeg kjenner også igjen det du sier om rar i hodet; et lett trykk og en "svimmel tomhetsfølelse", uten smerter. Og denne synsforstyrrelsen kommer som regel mest i motsatt øye i forhold til hvor i hodet smerten blir verst når migrenen kommer. Altså får jeg forstyrrelsen verst på høyre øye og forstyrrelsen går mot høyre i synsfeltet før den forsvinner, så vil migrenen sitte på venstre side, og omvendt.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Har det helt likt som hun over her. Har slitt med dette siden jeg var 12 år. Ble litt bedre når jeg ble eldre,men kom for fullt igjen da jeg var gravid. Skikkelig ekkelt,og så blir en så kvalm.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 Tusen takk skal dere ha, alle sammen! Jeg ringte til slutt legen for sikkerhets skyld, ettersom jeg er i risikogruppa for svangerskapsforgiftning. Men etter å ha lest deres beroligende beskrivelser, var jeg sikker på at jeg hadde migrene med aura, og det var legen enig i. Takk for alle svar, nok en gang! Det var skremmende når det stod på, så det var veldig godt å høre fra dere.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 Ja det kan jo hende...tok opp noe av det same med legen på mandag,men jeg har det mest i ytterste del av synsfeltet og det ligner mer gjennomsiktige "lopper"...ble gal av det! Han forklarte bl.a at når man er gravid blir det mer veskefyldt inni der,og det resulterer derfor i disse "synsforstyrrelsene"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå