Sweet :-) Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 (Har sendt mail til NAV men ikke fått noe svar ennå...) Men jeg lurer på en ting, når man ikke har fast lønn i måndene hvordan regner jeg ut beløpet jeg skal ha utbetalt i foreldrepermisjonen min?? Det står på NAV`s sider at tillegg med ubekvem arbeidstid skal være med i beregningen, og det er dette tillegget jeg har. Har hørt at man tar ett gjennomsnittet av de 6 beste månedene de 10 siste månedene ?? Stemmer dette??
Gjest mphs Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Nei det stemmer ikke. Det er kun de som er arbeidsledig som kan regne slik. Som regel ser de på den siste lønnen før du går ut i permisjon. Om det er store variasjoner(over 25%) ser de på et snitt av de 3/6/9 siste mnd før permisjonen din starter.
Sweet :-) Skrevet 27. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2009 Det er prat om 3-5tusen mer i månedene om jeg kan regne ett gjennomsnitt!! Og det er jo litt... Men siden arbeidsgiver skal betalte lønnen min(og få etterbetalt fra NAV), kan vi sette oss ned å finne ett gjennomsnitt og levere en bekreftelse til NAV om at beløpet er korrekt eller vil NAV bare se på siste lønnslipp og ta den lønnene jeg har der og betalte ut til arbeidsgiver?? For arbeidsgiver var enig med meg om at jeg har krav på disse tusenlappene ekstra i månedene, men vi vet ikke hvordan NAV løser dette...
Gjest mphs Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Det er jeg ikke sikker på. De har sikkert sine retningslinjer for å finne ut at de ikke betaler ut for mye til arbeidsgiveren din. Men arbeidsgiveren din har jo lov til å betale deg mer enn de får refundert fra nav. Det er det mange bedrifter som gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå