Gå til innhold

Hmmm om ei vogn er stygg eller ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg valgte ikke vogna først og fremst på utseende, men hvordan den ville være for barnet mitt. Derfor valgte jeg simo kombi og simo duo, har også hatt emmaljunga, men mest fornøyd med simo. De er store, har god plass til pose og til en baby som vokser. Stødige vogner og gode og trille:)

Det var mine kriterier, så, når jeg fant vogna, så var det fargen.... Er utseende på vogna viktigere enn hvordan det vil være for en baby som ikke er 50 cm lengre enn den første uka, så burde man kanskje gå litt inn i seg selv, og sine egne verdier.

Og nå sier jeg IKKE at simo og emmaljunga er det eneste valget! Man må jo se på hvor man bor også, her jeg bor er det masse vær og snø om vinteren, og da sier det seg selv at paraplytrillehjulene til bugaboo ikke passer her. Hvertfall i følge mitt synspunkt.

Og til sist, ett viktig poeng: smaken er som baken. Men for meg var komforten til barnet viktigst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ENIG! Jeg valgte også simo pga de er så store. Siden både jeg og samboeren er lange tenkte vi at jenta vår er lang også. Og det var hun. 5 mnd blir hun nå på lørdag og hun kan ikke bruke den mer! Hodet er helt i toppen av bagen og føttene er helt nedi enden av bagen. Storfornøyd med vogna:D

Skrevet

Må bare si at jeg syns STOKKE vogna er den styggeste og mest upraktiske vogna på jord. Fatter virkelig ikke at noen velger å kjøpe DEN? Når det finnes så mange andre mye BEDRE vogner der ute! Og ja, komforten til babyen burde virkelig komme først.

Skrevet

Til HI

Greit at Simo Duo er bra for barnet.

Men Simo Kombi har en av de smaleste bagene på markedet, selv om den er laaang.

Nivøen min hadde nesten ikke plass i posen sin han når han var tre mnd selv om det var danseplass nede med beina.

Så synst IKKE Simo Kombi er det beste for barnet.

Skrevet

Var storfornøyd når vi hadde simo kombi, den gangen fantes ikke simo duo, så derfor var simo kombi største vogna på markedet sånn sett for ca 12 år siden. Hvis jeg ikke hadde kjøpt den som ren bagvogn da.

Skrevet

Det var HI:) Til minstemann kjøpte vi duo...

Skrevet

Ja, velger man Bugaboo, velger man vogn etter hensyn til barnet. For vogna har ergonomisk riktig sittedel, noe svært få andre vogner har. Bugaboo er derfor svært komfortabel for barnet. Simo f.eks har ikke denne fordelen og mange barn sklir veldig ned i sittedelene på den typen vogner. Dog er jeg enig om at vogner som Bugaboo ikke er noe for deler av landet hvor det er mye snø store deler av året. Da passer en trehjuling med gode luftdekk bedre, de er mye bedre enn stor tunge bag/duo/kombi vogner på vinterføre. Disse vognene (simo/emm.) er derimot lune, og er fine fordi de er vind og vanntette.

Jeg snakker av erfaring, har hatt et tosifret antall vogner med både tre og fire hjul, med og uten svingbare forhjul, og har bodd i forskjellige deler av landet med svært ulikt klima. I tillegg har jeg tre barn ;)

Skrevet

Jeg har også hatt en god del vogner. 2 emmaljunga, 1 brio, 3 simo, 1 carena og div triller av forskjellige merker. Her har vi vogner med både 3 og 4 hjul. Men simo kommer best ut av det likevel:) I tillegg til at jeg vet hva flere av mine venninner har ment om sine merker av ymse slag.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...