Snufselure Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Hvor tidlig kan man søke barnehageplass? Jeg mener jeg leste et sted at man kan søke om barnehageplass så fort man har fått personnr til barnet. Noen som veit om dette stemmer? Min sønn blei født for 3 uker siden, lurte på om det går ann å søke da? Grunnen til at jeg vil søke tidlig er for å ha større sjanse for å få plass. Gutten min må begynne i barnehagen når han er 1 år siden jeg skal fortsette med skolen. Håper på mest mulig svar
Wenke 4åring, spire:) FØDEKLAR Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 ja, når ungen får personnr. stemmer. Det gjorde jeg
Wenke 4åring, spire:) FØDEKLAR Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 men jeg skal innrømme at å sitte med en bitte liten baby å søke bhg plass føltes merkelig..... hehe
h.hippo Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Ja, det er litt merkelig, men er jo veldig lurt å være tidlig ute! Stemmer at man kan søke så fort barnet har fått personnummer!
barney Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Ja, stemmer det som står skrevet over her - man kan søke når du har fått personnummer. Men det går jo ikke på ansennitet lenger, men på alder, altså de eldste barna kommer inn først, så du har jo ikke akkurat noe hastverk!
mamman til to gutter Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Alle barn født før 1.september i år har krav på barnehageplass senest i løpet av august neste år, så dere har krav på barnehageplass uansett. Tidligere var det viktig å søke tidlig i noen kommuner fordi det var de som hadde hatt søknaden lengst inne som kom først i køen, sånn er det ikke lengre, alle født før 1.september stiller likt.
Snufselure Skrevet 27. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2009 Tusen takk for fine svar Men da går det jo ann å søke nå uansett da? Så er jeg ferdig med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå