Gå til innhold

Baby som gråter hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 1 mnd gamle datter sover nesten ikke i det hele tatt lengre. Maks en halvtime om gangen, for så å være våken leenge. Hun gråter konstant så lenge hun ikke har flaska i munnen. Flaska er eneste måte å roe henne ned på. Men hvis hun skal spise hele tiden får hun jo vond mage. Har prøvd å gi henne flaske med vann nå.

Noen ganger pleier hun å sutte på flaska lenge etter at den er tom. Får hun mye luft i magen av dette?

Hva skal jeg gjøre for å få henne til å slutte å gråte, og få henne til å sove mer? Hun er jo skikkelig overtrett de gangene hun er våken, siden hun ikke klarer å få nok ro i seg til å sove mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vårt barn var også en slik baby. Ikke la henne suge på tom flaske-kan gi luft i magen ja!

Får hun bare mme eller mm også?

Har ingen erfaring med flaskemelk, men ammet barnet vårt. Til tider føltes det som jeg ikke gjorde annet enn å amme.

Vi innførte smokk tidlig. NUK smokkene eller andre med den fasongen(flat på den ene siden) er de eneste barnet vårt har akseptert. Fikk ikke problemer med at baby fikk sugeforvirring. Vi ga også flaske tidlig med pumpet melk.

Jeg mener at en baby må få spise seg mett, vet at mme babyer har begrensing i mengde. Så vet ikke helt hva man gjør da. Syns det er veldig tidlig å gi vann. De har en bitteliten magesekk som stadig trenger påfyll. Vi begynte med litt vann når vi innførte fast føde.

Det er også ofte vanskelig i starten å vite om det er sult eller andre ting de gråter for. Sjekk bleie, pass på at hun får rapet etter måltid.

En ting som fungerte for oss var å tulle baby tett og godt inn i et teppe. Holde baby godt inntil seg og bysse ganske kraftig.

Snakk med helsestasjonen for råd.

Lykke til med vesla!

Skrevet

Gi hun litt sukkervann. Det er nok luftsmerter. Det hjelper veldig mye. Jenta vår var plaget med så mye luft at hun bare gråt og ville ikke sove. Men etter noen ml med sukkervann så sovnet hun med engang. Vi bærte henne også på armen med magen ned. Da fikk hun presset ut litt luft. Vi begynte med å gi vann når hun var 2 uker gammel. Bare litt mellom måltidene og det hjalp kjempemye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...