Gå til innhold

Får han i seg nok? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten som gulper noe helt enormt! Føler alt han for i seg kommer i retur...og han gulper gjerne i en time etter mat! Dessuten drikker han ekstremt fort, drikker som en gal i et kverter og omtrent gulper mens han suger...og blir sint når jeg tar han vekk! Leser om folk som sitter så lenge å ammer...begynner å lurer på om jeg tar han vekk for fort?Kjenner jeg blir helt matt av all den gulpingen med kluter og styr hver gang det er mat...og ikke minst skifting av klær både på han og meg....puhh...styyyr! Noen med erfaring og gode råd? Vil han lære seg å stoppe når det er fullt snart? (Han er 1mnd, og legger på seg ok)

Hilsen en oppgitt mamma....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden han legger fint på seg, høres det ikke ut som om det er noe galt med gutten din. Men mulig du har mye melk/kraftig utdrivingsrefleks slik at melken kommer fort og han svelger mye luft.

Det kan høres ut som om du bør avbryte måltidet og la han rape litt innimellom og passe på at han får rapet skikkelig etterpå. Du kan også prøve å håndmelke eller pumpe litt før du legger han til slik at trykket er litt mindre så han rekker å svelge ordentlig unna.

Lykke til!

Skrevet

Du nevner også at det ser ut som han gulper opp det meste han har spist. Men husk at melka da er blandet med mye spytt, så det ser mer ut enn det er.

Skrevet

Har samme problemet med gutten min. Startet når han var 4 uker. gulper i enorme menger, enten under, rett etter eller lenge etter måltidet.

Føler at ingen helt tar oss alvorlig så lenge han legger på seg. Men jeg kan ikke legge han på ryggen når han skal sove, da gurgler han gulp!

Helsesøster mente han hadde en umoden lukkemuskel og at vi kunne prøve å gi han Nestargel som er et fortykningsmiddel. Da rant det ut i begge ender. Ble så rar i magen. Nå gir vi han mye mindre dose enn det som står på pakken og det hjelper litt. Han kaster fremdeles mye opp.

Nestargel får du på apoteket.

Kjøp inn mange gulpekluter. Like greit å fylle opp en maskin om gangen.

Ellers er det vel best at han får lov til å die så lenge han vil så han får i seg den fete melken. Den er ikke like tynn som formelken og blir derfor lettere i magen.

Skrevet

Tulla mi kasta regelrett opp maten, ikke gulp, sprutbrekninger. Utover stuebordet! Det ga seg når hun var ca.8 uker... Tror det er flere faktorer som gjør at småttiser gulper..uansett er det faktisk ansett som normalt at de gulper så mye. Kan gulpe i ENIGEN uten at det er noe galt med dem.

Jeg ville veid hver uke på helsestasjonen for å sjekke vektoppgangen.

Masse lykke til, jeg vet hva det vil si å vaske tusen gulpekluter, klær og møbler flere gang i døgnet...

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei :-)

Det er nok helt normalt men det er ganske slitsomt... Jeg hadde det samme problemet men da hun var ca 3 mnd ga det seg. Det kan være lurt å la henne suge litt lenge slik at hun får i seg den tykke /fete melken som kommer til slutt. Denne gulper de mindre av.. Jeg håper du finne ut av det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...