Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Dekker NAV 3 års utdanning på BI dersom man mottar overgangsstønad? Jeg har hørt noe om at de kun dekker 100 000 kr til skolen totalt i løpet av de 3 årene... Noen med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Det kommer an på en del ting. Har du hatt overgangsstønaden i 3 år nå? Har du en yrkesutdannelse/autorisasjon i fra før? Dersom du svarer ja på dette, så har du ikke rett på utvidet stønadstid eller utdanningsstønad. Dessverre. Svarer du nei, så har du mest sannsynlig rett på utvidet stønadstid og utdanningsstønad.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Jeg hadde hatt OS i 3 år i april. Jeg fikk utvidet OS frem til juni, men har ett år igjen på skolen. Fikk avslag på det siste året mitt, selv om jeg ikke har noen tittel fra 1.året da jeg strøk i ett fag. Har ingen utdannelse fra før
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 Har du mer enn et barn? Da skal det nemlig være en mulighet for å få et tredje år med utvidet OS. Vet ikke om NAV selv alltid vet om dette, for det er ikke en helt kjent løsning. Har du kun 1 barn, så blir det verre, ja. Da må du vel gjøre som de fleste andre; jobbe ved siden av og ha studielån+stipend.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Forresten; hva begrunnet de avslaget med? Er det barnets alder som er for høy(over 8 år), eller liker de bare ikke utdannelsen din? Har du yrkesskole fra før? Om du kun har generell studiekompetanse fra før, så skal du ha rett på utvidet OS i inntil 2 år(med et barn), når du bare har hatt de vanlige 3 år med OS.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #7 Skrevet 26. august 2009 Barnet er 3,5 år. Jeg skal bli eiendomsmegler. De begrunner det bare med at hvis jeg hadde tatt den ene eksamen fra 1.året så kunne jeg vært bedriftsøkonom. Har satt en advokat på saken, men føler at det er 50/50 sjanse for å få avslag igjen eller innvilget søknaden. Jeg har kun generell studiekompetanse, ingen yrkeserfaring av betydning.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 HI Har kun ett barn. Hvis jeg jobber ved siden av skolen har jeg ikke tid til å gjøre lekser :-( pendler 2,5 timer 3 ganger i uken så kabalen vil ikke gå opp tidsmessig, men NAV bryr seg ikke om hva "kundene" deres skal bli og hvordan man skal få til ting. Vi har ingen kontakt med far, og har meget skjelden avlastning
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #9 Skrevet 28. august 2009 Jeg får dekket tre års yrkesrettet attføring på BI. (Eller fire, pga at jeg tok første året over to år). Dette pga lang tids sykdom. Fikk av en eller annen grunn unntak fra alle regler. Men hadde en veldig flink saksbehandler også.. Nå skal det sies at jeg fikk det innvilget før jeg fikk barn og at jeg hadde ett halvt års permisjon fra attføringa mens jeg var hjemme i sv.perm. Så hvis du har veldig gode grunner (og i ditt tilfelle en flink advokat) så kan dette gå i orden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå