anaina Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Altså; hvor mye glede har man egentlig av en fancy stelleveske til rundt tusenlappen? Sånn skipHop eller JuJuBe, f.eks. Sist -for 7 år siden- klarte jeg meg fint med en vanlig skulderbag, kan ikke huske jeg savna noe annet; men det er jo mange ting som er blitt must-haves i mellomtida;-) Hva er deres erfaringer? Med/uten stelleveske?
LadyLuck & Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 har en billig en fra barnas hus (100kr eller noe) kjempefornøyd fordelen med stelleveske fremfor anen veske er jo egne rom tilpasset bleie str. stellekremer etc..
Mor Løvehjerte Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Jeg hadde desidert klart meg fint uten den vi har stående mesttil pynt! Har kjøpt nett som henger på vogna til daglig. Ellers er det helst når vi er ute og reiser at den blir brukt, men selv da har jeg av og til pakket en ryggsekk, siden den er mest oversiktlig.
nitro circus Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Har alltid hatt liten ryggsekk med alt jeg trengte til babyen oppi.... : ) Jeg er IKKE noe veskemenneske!!!
Line_78 Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 Vi har ikke brukt stelleveske i det hele tatt til våre (hadde en arvet en som lå og samlet støv), pleide bare å legge kluter, bleier og skift i en pose vi la under vogna, eller i en skulderveske.
Lea Laus Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Vi bruker også en liten skulderbag som vi hadde fra før. Når jeg tenker meg om er det noe som lå igjen etter eksen til samboeren min. hehe, funker som bare det, håper ikke hun savner den;)
Minafårsøsterellerbror Skrevet 26. august 2009 #7 Skrevet 26. august 2009 Jeg har en veske fra Brio til å feste på vogna, men det er bare ett stort rom og fire små siderom. Jeg har prøvd en sånn med masse rom til alt mulig, og det fungerer bare ikke for meg. Bytter på mellom Brio-veska og en vanlig veske med stort rom. Til bleier, mesoft og evt. olje bruker jeg en toalettmappe.
StorkeMammaen Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 Veit ikke hvor mye stellebagen kosta, det er en simo som hørte til simo-vogna (kjøpte brukt). Jeg bruker vogna veldig mye, orker ikke bære bilsetet eller barnet så mye. Så da passer det helt perfekt å ha stellebag som henger på vogna, istede for å måtte legge en bag under eller ha sekk på ryggen. Jeg er hvertfall helt avhengig av å ha god plass i veska (MYE å ha med når vi skal ut) Hvis jeg hadde hatt masse penger, så ville jeg sikkert kjøpt en lekker en, eller helt ærlig så bryr jeg meg ikke så mye om merke osv..
mamman til to gutter Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 Med en gulpeunge og behov for å ha med minst et ekstra skift til han, mange gulpekluter og gjerne en topp til meg i tillegg til bleier og våtservietter, så hadde vi definitivt behov for noe å ha alt sammen i. Jeg syns det var veldig praktisk å ha en veske jeg kunne henge på vogna, for da slapp jeg å ha på meg sekk eller skulderbag hele tiden eller bruke opp mye av plassen under vogna til en veske. Men selvfølgelig hadde jeg klart meg uten, men jeg syns det var verd pengene vi brukte på den.
Grateful mom Skrevet 27. august 2009 #10 Skrevet 27. august 2009 Nei, man må ikke ha en stelleveske, og først og fremst, man MÅ ihvertfall ikke ha en dyr stelleveske!!! Man kan fint bruke en helt vanlig veske. Jeg tror bare de fleste vil at det skal være så praktisk som mulig og det må man jo finne ut selv. Når jeg skulle kjøpe ville jeg ha en som passet greit til vogna, som var lett og ta av og på - for det ble det mye av, og en veske jeg følte meg vel med siden jeg nesten "kun" skulle bruke den i 1 år fram i tid. Så, når jeg tenker på det at jeg har brukt den nesten hver dag i over 1 år, syns jeg det er verdt pengene Den kostet vel rundt 600 tror jeg.
lille sprelle Skrevet 27. august 2009 #11 Skrevet 27. august 2009 Vi har endt med å ha en tynn stoffpose med lukking som vi stapper oppi det vi trenger - dvs. ekstra body og strømpebukse i tillegg til stelleunderlag, tøybleie, bleier og mesoft. på den måten kan vi putte den i sekk eller annet vi har med oss på tur og slipper å dra på de svære drågene av noen stellegreier jeg ser andre har med.
Seven Skrevet 27. august 2009 #12 Skrevet 27. august 2009 Stelleveske er en av de tingene jeg synes er unødvendig. Jeg bruker min vanlige veske fra Friis som er god og romslig. Får plass til alle mine egne saker pluss et par bleier, våtservietter, et bitte lite håndkle og en ekstra body. Drikkekoppen og et fruktbeger blir også av og til med ut på tur. Alt til gutten min ligger i en egen pose i veska slik at det fort kan nås. Veska ligger under vogna. Stellevesker er jo så stygge der de henger som noen kolosser på vognstyret. Styr unna!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 27. august 2009 #13 Skrevet 27. august 2009 Så lenge du slipper å gå med bleier og våtservietter i lomma, spiller det ingen rolle hva de oppbevares i:-)
Gjest Skrevet 27. august 2009 #14 Skrevet 27. august 2009 I og med at mine er flaskebarn har jeg syntes det har vært veldig greit med stelleveske med rom/plass til flasker, pulver og termos. Liker ikke noe særlig disse nettene som henger på styret/håndtaket, det ser så rotete ut, så jeg vil heller ha en enkel og stilig veske på vogna. Så for min del er det både av praktiske grunner og for "looken" sin del at jeg har stelleveske.
kråke76 Skrevet 27. august 2009 #15 Skrevet 27. august 2009 Jeg kjøpte simo stelleveske til å henge på vogna,og har brukt den kjempe masse! helt til barnet nærmet seg to år!! Kosta vel 600,men har ikke angret en dag på at jeg kjøpte den,veldig fornøyd! Men det er jo smak og behag selvfølgelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå