Gå til innhold

Dere som har/har hatt svineinfluensan............

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan startet det? Startet det med feber, eller med plutselig sykdomsfølelse. Føler meg sånn skikkelig i startfasen av influensa jeg. Men har ikke feber ennå. Det kom som kastet på meg tidligere ikveld og jeg føler meg sår i halsen, klør i nesen, fryser og føler meg varm/kald om hvertannet. Har litt hodepine , og er litt svimmel.

Jeg jobber med personer som skal/ bør skjermes fra dette så lurer om jeg skal ringe legen å be om råd eller vente til i morgen. Men da blir det trasig igjen for de som må finne en vikar for meg på rimelig kort varsel.

Dessuten er jeg jo redd at det kommer for fullt da kanskje om noen dager, men da har jeg jo allerede utsatt de jeg ikke bør utsette i flere dager. Men om det ikke er noe igjen, så er det jo tåpelig å ikke være på jobb. Åhhhh, dette er ikke enkelt. Så starter her å ser hva dere sier, og ringer så videre til lege om noen av dere skjenner seg igjen i at det begynte slik, og så kom feberen litt etterpå.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke har feber er du ikke klein.

Skrevet

Har ikke hatt det, men har i to uker hatt alle andre symptomer enn feber. Feber er vel det viktigste symptomet.

Men hva du bør gjøre i en sånn type jobb, vet jeg ikke :-)

Skrevet

Tilbake i jobb? Hehe, to dager på jobb og forkjøla ut av en annen verden. Men svineinfluensa har jeg ikke. Bare snørr.

Skrevet

He he, ja jeg har ikke vært hjemme altså ;-)

Men hvis man jobber med pasienter som er i risikogruppen er det vel kanskje litt ekstra hensyn å ta?

Skrevet

nei, men du har vel avspasert en 4 ukers tid + 4 uker ferie? Nok til å havne bakpå...

Kan ikke noe om syke folk og hensyn der, men regelen er jo at har du ikke feber så er du ikke klein. Det er i alle fall det folkehelsa sier i tv-reklamen. Ingen svineinfluensa uten feber.

Skrevet

ja det er jo det som gjør det så vanskelig. Fordi h*n som jeg har ansvaret for akkurat nå, har jeg liksom ansvaret for på en annen plass en h*n normalt bruker å befinne seg på. AKKURAT pga at H*n skal skjermes fra en plass hvor influensan er lett å få. Han er altså i en ekstra risikogruppe. Skulle liksom være fint om JEG da påførte den på ham :o((

Skrevet

Ring til arbeidsgiver og hør hva de sier.

Skrevet

Har nettopp gjort det.Skal se ting an i natt og ringe i morgen tidlig. De er ihvertfall forberedt da.

Skrevet

Har ikke hatt det selv, men en kollega fikk det etter ferietur til London. Hun sa det gikk bare noen få timer fra hun begynte å kjenne seg litt dårlig, til hun hadde høy feber. Hadde da feber i 4 dager.

Men det er vel litt forskjellig hvordan hver enkelt gjennomgår sykdommen. Synes det er rart dere ikke har en beredskapsplan eller informasjon som sier noe om hva dere skal gjøre, hvilke symptomer dere skal være obs på osv osv. -spesielt siden dere jobber med risikogrupper.

Skrevet

Joda vi har en beredskapsplan, selvfølgelig!!! , Men den hjelper heller lite når det er JEG som er usikker på om jeg holder på å få svineinfluensan eller bare føler meg sjaber. Når man er bekreftet syk vet jeg AKKURAT hva jeg skal gjøre. Jeg prøver bare å være litt føre var her.

Skrevet

HVordan gikk det med deg Cat68?

Var det svinepelsen eller har du holdt deg i skinnet (feberfri)?

Skrevet

vet ikke om jeg har hatt det.

Men både jeg og gubben er i en ukes karantene fordi vi har vært akkurat som du er.

+ at vi har hatt lett feber, ikke så veldig høy, og den har kommet og gått.

+ hoste

Men minsten vår har astma, og har ikke blitt syk, og han burde jo bli veldig syk av det, så tror ikke det er det vi har hatt egentlig.

Begge ungene er i bhg,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...