Gå til innhold

Lærerne på NRK, hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Programmet setter hverdagen til (noen) lærere frami søkelyset, men samtidig føler jeg elevene blir litt feil eksponert..

Hva synes dere? Spesielt dere som ER lærere? Har ikke barn i skolealder selv, og er overrasket over antall elever pr lærere osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, jeg ser på med et halvt øye. Er lærer selv, men har bare jobbet i ungdomsskolen. Er nå enda mer overbevist om at jeg aldri skal på barnetrinnet ;-)

Syns han mannlige læreren på sløyden tok rimelig mye av...

Skrevet

Hva er du overrasket over? At man får hvor mange elever som helst på en lærer? Det var jo det Clemmet bestemte. Så ikke dokumentaren, men klippene virker jo rimelig nært sannheten. Å overføre lærere til KS som lønnsforhandlings-partner har vært med på og vil være med på å ruinere skolen. Fordi lærere koster penger. Og kommunen vil heller bruke penger på andre ting. Så kutt en lærer, lag større grupper og spar penger.

Skrevet

Ta feks sløyd timen, vi var ca 10 elever av gangen. Her var det full klasse og null kontroll. Barn med innvandrerbakgrunn som har lite ordforåd blir eksponert på tv med problemene sine.

Hm.. Vet bare ikke om jeg synes programmet er konstruktivt.

Skrevet

Jeg og mannen min reagerte mest på hvor mye som kommer frem om hver enkelt elev. Jeg hadde reagert dersom det var mitt barn.

Skrevet

Dokusåper er ikke konstruktive. De er underholdning. Det er ikke sikkert at det er sannheten du ser heller, men du ser den mest underholdende sannheten.

Skrevet

Dersom det var ditt barn hadde ikke dette skjedd, siden du hadde sagt nei hvis du ble spurt. Jeg kan love deg at foreldrene har sagt ja til dette.

Hvorvidt det er greit å eksponere barn så mye, er et helt annet spørsmål. Men det er jo opp til foreldrene, og de har tydeligvis sagt ja.

Når det kommer til hva jeg mener om programmet, så har jeg ikke gjort meg opp noen mening enda. Jeg må nok se flere episoder, men jeg håper at jeg kommer til å like programmet.

Lærere er virkelig en undervurdert yrkesgruppe, og dersom de nå klarer å vise hvordan hverdagen til en lærer kan være, og hvor utrolig flinke mange lærere er, så hadde jeg blitt veldig glad.

Skrevet

Nå er nok foreldre/ansvarspersoner godt informert om at barna eksponerers. Det er da ganske strenge regler når det kommer til slikt...

Skrevet

Enig når det gjelder han mannlige læreren.

Men han er jo nyutdannet da stakkars, og på tv i tillegg. Ikke så lett.

Hjelper vel ikke akkurat å prøve å rope høyere enn elevene heller...

Skrevet

Jobber som lærer. Savnet innslag fra ungdomsskolen da (jobber der), men det kommer kanskje senere i serien.

Vel, så langt - relativt realistisk. Reagerte absolutt ikke på antall elever per lærer, selv er jeg vant med å ha 25 stykker alene i alle timer. At en lærer som har ekstraundervisning/støtteundervisning er borte og det ikke blir satt inn vikar, er ingen ukjent situasjon. Veldig frustrerende!

Blir spennende å se hva som skjer videre i serien.

Skrevet

Jeg tenkte: Hvor er taushetsplikten? Der satt lærerne og utbroderte om enkeltelever....nei fysj for et program!

Skrevet

Jeg tenkte: hva faen for noe rask er det de slipper ut av lærerhøgskolen!?? Ja, tenker på han unge, nyutdanna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...