3 blå Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Har egentlig aldri vært noe glad i sånn mat, men som gravid får vi jo en del rare lyster Fikk så lyst på det nå i kveld, og må nok finne en plass som selger det i morgen. Selger de det på vanlig matbutikk? Og hvor er de eventuelt best?
Gulosten™ Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Heeelt vanlig matbutikker ja. Har dem i hvertfall på Rimi og Meny hos oss. Prøv de som ikke er First Price med kylling, ligger i en brun pose i frysedisken. FP sine smaker litt mer fett.. Hehe
Fire småtroll Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Hvis du vil ha noen som er skikkelig gode så spør du i nærmeste "fruktbutikk" som blir drevet av våre nye landsmenn. Mange av de selger hjemmelagede vårruller som de har laget selv og fryst, eller spør om de har take-away på f.eks kinarestauranten. De er forsåvidt spiselige de du finner i frysedisken også, men de kan ikke sammelignes med skikkelige vårruller...
ToPrinsesser<3 Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Eller så kan du lage dine egne... Knallgdt! Evt ta en tur på kinarestaurant og bestill deg et par stykker ;-)
Pysa Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 Mine pakistanske vårruller: 1 pk karbonadedeig -stekes nesten ferdig (i olje/smør) 1 ss revet hvitløk 1 ts revet ingefær 1 liten grønn chili (frossen er lett å rive) (chili er fint å ha i fryseren) blandes med karbonadedeigen og stekes til det er ferdig stekt bland litt salt og pepper med en ts malt koriander, litt haldi (gurkemeie), en halv ts jeera (malt karve), en kvart ts sterkt chilikrydder. kan blandes med litt vann og stekes litt for å få blandet det godt med kjøttet. ta panna av varmen, tilsett 1 ts ajinomoto (innvandrerbutikk, det er sånn sur-søtt salt - du må ha det) og 1 ss soyasaus. bland inn to grovrevne gulrøtter, 2 dl finhakket kål, en kvart purre og evt 2 dl kokte erter (ungene mine liker ikke erter) rulles inn i filodeig og fityrstekes til de er gyldne og sprø MEN jeg liker den sunne varianten: filodeig av typen kassandra (oransje pakke, innvandrerbutikk) kan stekes i ovnen (225 grader , ca ti minutter - følg med på fargen, plutselig går det veldig fort) kjøp inn på forhånd, skal tine på benken 1 time andre typer filodeig jeg har prøvd egner seg ikke til dette. ovnsstekte blir ikke så harde og sprø, men veldig gode - og sunne! dette er jo slankemat! vi spiser mye pakistansk mat, og liker sterk mat. den grønne chilien er ikke sterk, men vær forsiktig med chilikrydderet. ta litt lite, og smak på fyllet når du har blandet inn grønnsakene. er det ikke sterkt nok, kan litt pepper gjøre susen. dette er SNADDER
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå