Gå til innhold

Hjertesukk fra en sliten mamma..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må innrømme at som førstegangsmamma var jeg 100% uforberedt på at jeg skulle bruke så mye tid og energi på å få lillejenta til å sove.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør hør!

Var uforberedt på de mest igrunn, på tross av alle forberedelsene :)

Skrevet

Leste du ikke den laaange tråden fra oss på småtroll inne på bim altså, hvor vi prøvde å advare/ forberede;)? Hehe, men fra spøk til alvor, så er søvn noe årntli herk til tider, og det har hendt mer enn èn gang at jeg har måttet telle til både ti og tusen for å beholde roen og tålmodigheten...At det kan være så vanskelig å SOVNE liksom, og SOVE gjennom hele natta????? Virkelig ikke til å bli klok på alltid nei;)

Skrevet

Melder meg inn i klubben.. ;/ Nå sovnet mitt lille troll for 45 min siden, i dag etter 09.00 har hun sovet tilsammen 1 time, 20 min var det lengste sammenhengende. :( Jeg har prøvd alt, men neida..hun sovnet til slutt under kjøkkenvifta. Men det skal hun ha hun sovnet med et smil(5 uker gammel)..jeg gråt.. ;)

Skrevet

Hehehe man blir så vandt til det til slutt at man nesten ikke tenker over det :) ikke før det faktisk kommer en natt hvor man får sovet ut, da blir man litt sånn "aaah, var det sånn det føltes å være uthvilt!?"

Tror jeg kan telle på en hånd hvor mange slike opplevelser jeg har hatt de siste 4 årene (sånn bortsett fra ved sykdom).

Når man er vandt til å kunne sove så mye man selv vil så er det ikke rart at man ikke klarer å se for seg hvordan det vil være å ikke få sove, ikke engang når man er stuptrøtt og føler seg døden nær.

Det er nok noe de fleste må erfare selv, tror faktisk antall gravide hadde blitt drastisk færre om man hadde vist på forhånd akkurat hvor sliten man kan bli noen ganger :)

Heldigvis er det så mye koselig som veier opp så man glemmer litt hvor trøtt man er til tider.

Skrevet

Jeg var uforberedt på at han ikke skulle få til overgangene... Sovnet greit, men våknet etter 10 - 30 min og måtte bysses. Håper ikke det blir slik medd neste mann for det vet jeg virkelig ikke hvordan jeg skal greie de 3 første mnd.

Skrevet

Vil bare gi deg en klem :-) Her har vi nå gått fra tre til to dupper om dagen. Har sovnet før hodet treffer puta på kvelden. Sover også myyye lenger på første dupp (nå omtrent) når jeg har gitt grøt på morgenen. Gått fra ca 30 minutter til to timer! I storform til det er klart for nok en dupp rundt to-tiden. Kan bli litt i overkant trøtt på kvelden (les: tar kvelden rundt 1800), men om jeg gir grøt litt tidligere så blir det ikke så mye tull og han sovner et sted mellom 1830 og 1900 alikevel.

Tok forøvrig en runde med opp-ned-metoden (så godt som jeg kunne utifra det jeg skjønte om den i alle fall), og jeg tror det har fungert etter intensjonen. Har sluttet å vugge vogga og selv om det er en og annen skriking, så gikk det ganske greit, heldigvis. Når det er sagt, så syes jeg det blir vanskeligere og vanskeligere å se når han faktisk _er_ trøtt! På dagen rugger jeg vogna til han sovner, eller går en tur (hunden skal jo uansett luftes).

...men nå ble det sikkert masse uinteressant pjatt om Lillemann! Synes jeg tenker på hvor lenge han sover, rutiner rundt søvn og mat, og når han kommer til å våkne på natten for pupp hele tiden jeg også :-S

Det ordner seg uansett for de fleste og jeg synes nå at så fort man mener å ha en rutine, så finner de på ett eller annet som gjør at man står igjen som et spørsmålstegn!

Skrevet

Haha, helt enig. Jeg trodde egentlig aldri at jeg i det hele tatt skulle bekymre meg om søvn. Sover ikke babyer hele tiden? Noen våkner litt om natten ja, men de sovner vel med en gang igjen? Hahaha - lermegihjel!

Føler det står SØVN i panna mi - tenker jo ikke på annet! (jo, ok-litt annet).

Den dagen han sover rundt for første gang skal det feires med champagne&kanoner!

Skrevet

Jeg hadde jo hørt småbarnsforeldre prate om søvn før, og nå skjønner jeg hvorfor!! Rutiner = to dager som er like, og så skjer det noe nytt - hehe.

Den dagen lille prinsen vet hvordan han skal sovne selv blir det feiring her i huset :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...