Gå til innhold

Noen som er kjente i Paris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og noen venninner skal prøve å få oss en tur til paris. lurer litt på hvor det er best å bo.vi vil se eifeltårnet, notre dame osv. og selvsagt på shopping. i tillegg vil vi ut på party på kvelden... så vi vil ikke bo for langt unna det heller....

Om man bor på et hotel i nærheten av notre dame, er det sentralt eller er det langt utenfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I nærheten av Notre Dame er nok veldig ok :) Vi bodde litt vest for Eiffeltårnet sist og til og med det ble for usentralt syns vi (måtte gå langt fra stasjonene).

Uansett hvor dere skal må dere ta banen på et tidspunkt, med mindre dere er syyykt spreke i beina... Hehe. Notre Dame ligger ganske midt i byen.

Skrevet

oki. takk for tipset..;)

Skrevet

vi bodde i latiner kvarteret, det syntes vi var veldig kjekt! Litt sånn marked der. Rett i nærheten av notre dame. Kom oss rundt på de turistbåtene som gikk rundt der, sparte oss for litt gåing. Ett av stoppene er ved notre dame.

Skrevet

Synes det er ganske greit å bo i nærheten av champs elysees jeg, det er så greit å ta seg til alle mulige steder derfra og mange av de beste shoppingmulighetene er rett i nærheten der.

Galleries lafayette, les halles, og latinerkvarteret (og champs elysees da selvfølgelig) er fine shoppingsteder med butikker for enhver lommebok.

Selv om dere må regne med endel turister.

Paris er så stort og det er så mye å få med seg så jeg synes personlig at det er greiest å shoppe der hvor mange forskjellige butikker er samlet på et sted, da slipper man å bruke så mange dager på shopping (litt bortkastet tid).

Notre dame, louvre, og eiffeltårnet må man nesten få med seg når man først er i byen, men det er alltid lange køer for å komme opp i tårnet så om man ikke gidder det er det fin utsikt over hele champs elysees (og resten av byen) fra toppen av triumfbuen også.

Buddah bar er verdt å få med seg om dere skal ut, der får man ofte invitasjoner til å bli med til andre gode utesteder også (man trenger jo ikke bli med, bare få med seg navnet på stedet).

Ligger også et annet stort utested rett ved Buddah bar om jeg ikke husker helt feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...