klampen i bånn Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Veldig forskjellig fra de to andre? Må si det "skremmer" meg litt når alle sier at det er en luring. Kan være masse maserier og slikt... Gruer meg ikke noe spesielt, men har jo selvfølgelig lyst på en fin fødsel =)
*Lissi* Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Ikke noe "lureri" her:-) Våknet klokken 07.00, og 08.40 var prinsen født.
klampen i bånn Skrevet 26. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2009 det er sånn det skal være =D
OleMari Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Ikke no lureri her heller. Vannet gikk om morgenen, fikk rier på ettermiddagen en gang, jenta kom etter 3-4 timer i aktiv fødsel. Nr, 4 derimot...det var en luring!
♥3nydeligebarn♥ Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 jg var også veldig spent på d,men her gikk d veldig raskt.. litt spesielle omstendigheter for jg blei satt igang en mnd før tia.men di tok bare vannet gikk 2 t uten at d skjedde noe,så satte riene igang og 1t40m var prinsen ute ) så her var d ingen problemer...
Miss Foster Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Ikke noe lureri her - veene startet kl tre på natta. Et kvarter etter at ambulansen kjørte inn porten på sykehuset hadde jeg jenta i armene.
Heaven har født::) Skrevet 26. august 2009 #7 Skrevet 26. august 2009 Her var det litt lureri. Fikk rier den 2 des, og hadde de i 20 timer. ble innlagt og hele den biten. Ble utskrevet når det ga seg den 3 , og et døgn etter , altså den 4 begynte det igjen. Kom inn på sykehuset kl 19 med 6-7 cm åpning, 22.40 var prinsen vår ute og 00.40 reiste vi hjem. Hadde en helt super setefødsel:)) Men var jo selvfølgelig ikke helt blid på riene som ga seg etter 20 timer...
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 Er også veldig spent på nummer 3
Fire småtroll Skrevet 26. august 2009 #9 Skrevet 26. august 2009 Jeg hadde maserier i over en uke, men de var ikke spesielt vonde. Som litt kraftige kynnere... Kunne lure meg litt av og til da, komme hvert tiende minutt i to timer midt på natta f.eks, bare for å bli borte igjen. Følte likevel ikke at det var noe problem, og fordelen var jo at de påvirket livmormunnen så jeg fikk 3 cm åpning uten å ha hatt en eneste skikkelig rie. Resten av fødselen ble litt dramatisk for min del, men det hadde ikke noe med at det var unge nummer tre, mer at den veide nesten 5 kilo.
agent007 Skrevet 26. august 2009 #10 Skrevet 26. august 2009 jeg hadde en skikkelig luring her.. Masse maserier som slet meg helt ut.. Begynte tidlig natt til onsdag. Inn på Storken kl. 23.00 onsdag med kun 1!! cm åpning.. Trodde jeg hadde minst 6 hehehe.. Dro hjem og sutret og grein og dro opp igjen ca. kl. 03.00 .om natten. Hadde da 5-6 cm åpning.. Etter dette gikk d raskt og kl. 06.43 torsdag var han ute.. Men syns d var en hard fødsel.. Nr. 2 var en drømmefødsel derimot..
UnePune äntligen hemma! Skrevet 26. august 2009 #11 Skrevet 26. august 2009 Nummer 1 og 2 var omtrent like hos meg, og med nummer 3 må jeg innrømme at jeg grudde meg ganske mye. Men den var jo over før jeg trudde den var begynt omtrent, iom at jeg regnet med at den ville ta like lang tid som 1 og 2...MEN jeg slapp unna med bare 7 timer med "auer" =)
Norwegian by injection Skrevet 26. august 2009 #12 Skrevet 26. august 2009 Nr.3 var en skikkelig luring her i hvertfall...etter 2 helt greie fødseler, endte min 3. med katestrofe-KS og 2 operasjoner, indre blødninger og 16 dager på barsel! Helt Jævlig, rett og slett!
klampen i bånn Skrevet 26. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 26. august 2009 så heerlig! Har hatt to ganske forskjellige fødsler, men ikke noen dramatikk i det hele tatt. Så er ganske spent. =)
Dindagmamma? Skrevet 26. august 2009 #14 Skrevet 26. august 2009 Hmm...ja her var nok nr 3 en luring;o) Siste uka før fødselen hadde jeg "veer" hver natt som slutta kl 08.00! Så en natt ble det stille og våknet i stedenfor med rier kl...ja 8...hehe;o) Men sendte sambo på jobb for jeg ville se det an. Så kom han hjem ved lunsjtider for å sjekke og da hang jeg over sofaen i veer med to småtroll som tilskuere...hehe! Fikk tak i svigers og dro til sykehuset i sambo sin lastebil...ja det var behagelig...hehe! Kom inn på føden ca kl 12.45 og småtten var ute 15.40:o) Men ikke for å skremme deg, men dette var den vondeste fødselen da;o) I dag er småtten 10 år, men husker alt som det skulle ha vært i går:o) Lykke til med nr 3.......blir nesten litt verpesyk her....hihi;o)
Lupinia Skrevet 26. august 2009 #15 Skrevet 26. august 2009 Luring ja! De to første kom et par uker før termin, men med nummer tre gikk jeg ni dager på overtid! Hadde aldri trodd det. Jeg var ikke plaget med maserier eller kynnere. Var aldri i tvil om når det var i gang. Alle mine tre fødsler har vært styrtfødsler. Den tredje var omtrent som de andre to. Den tok lenger tid enn den andre, men kortere tid enn den første.
De tre gull Skrevet 26. august 2009 #16 Skrevet 26. august 2009 Nr 3 var en luring her ja.. Maserier i godt og vel en uke før vannet gikk. Og da vannet endelig gikk så gikk 30 timer før babyen var ute. Fikk eeklampsi under fødsel, nyresvikt og måtte forløses med tang omtrent bevisstløs...Og en hel haug med dager på barsel etter først to dager på intensiv...aldri mer ... Nr 1 og 2 var drømmefødsler...( nesten iallefall).. Håper ikke du har en liten luring i magen.. Lykke til!!
Lykke X 4 Skrevet 26. august 2009 #17 Skrevet 26. august 2009 Fødsel nummer tre var en luring på den måten at vi flere ganger ble lurt til å tro at den startet, før den så stoppet opp...masse lure-rier Fødsel nummer en tok 27 timer, fødsel nummer to tok 3 timer og fødsel nummer 3 tok nesten en time og var som en lek! Rene drømmefødselen, babyen var ute på et press Og smertemessig var den helt overkommelig - bare småtterier De to første fødslene var mye verre. Ble igangsatt med nummer to og tre, og det var de enkleste fødslene jeg har hatt i motsetning til nummer en, som startet naturlig. Lykke til med fødsel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå