Poteto Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 eg syns den er oppskrytt, dei får den til å høres dødelig ut for alle. ikke bare dei med kroniske sykdommer osv. eg tar den som den kommer. svigerfar har hatt den, å han syns den var mye bedre enn vanlig influensa. og kommer dere til å takke ja til vaksine om dere får tilbudet?
Poteto Skrevet 26. august 2009 Forfatter #2 Skrevet 26. august 2009 der kom den andre opp ja. typisk. men dere kan velge hvem dere vil svare på
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 nei, jeg er ikke redd nase nøff syka.... men håper den ikke kommer inn i huset her, siden samboeren har diabetes type1..... Så han kommer nok til å ta vaksinen, men tror ikke vi andre gjør det...)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Nei, er ikke spesiellt redd for svineinfluensaen, men jeg håper ikke vi får det i hus, for eldstemann har astma, og jeg er redd han kan bli veldig syk i tilfelle han får den. Blir veldig syk bare han blir forkjølet. Kommer nok ikke til å ta vaksinen selv, men skal snakke med lege om eldstemann bør ta den.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 Nei, det er jeg ikke. Mannen min er lege og sier svineinfluensaen for oss som ikke er kronisk syke er som vanlig influensa. Kan forstå at de som er kronisk syke eller har barn som er det er bekymret og tar sine forholdsregler. Snakket idag med ei som sa at ungen hennes var forkjølet og dermed ikke fikk lov til å komme i barnehagen, hadde ikke feber. Syns det er litt hysterisk jeg. Skal alle som er forkjølet holde seg hjemme? Jeg har selv vært forkjølet denne uken, men gått på jobb likevel og føler meg mye bedre nå. Min mann får tilbud om influensavaksine.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Nei. Jeg har en sønn og en mann med astma, men jeg synes det virker mer skummelt med vaksinen. Vi har allerede hatt en omgang med sykdom her. Men tror ikke det var den. Vanlig influensa er også farlig forkronisk syke, og legen fortalte meg at dødeligheten vil bli satt ned, siden det ikke er så ille som de først trodde, og la meg minne dere på at dødeligheten bare er satt opp fra 0.01% til 0,06%. Og nå skal den justeres litt ned igjen..Nei, jeg er mer bekymret for andre ting:-)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Nei, er ikke redd. Vil selvsagt ikke ha den i hus, men går ikke rundt og er redd. Kommer heller ikke til å vaksinere hverken meg eller barna. Har astma selv...
Lene~mor til tre Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 Nei jeg er ikke redd for den, iværtfall siden ingen av oss er i risikogruppen men uansett synes jeg denne svineinfulensaen virker en smule overdrevet.
blond Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 Virker som hysteriet har lagt seg. Jeg er ikke bekymret for om vi blir syke, tar det som det kommer hvis det kommer. Jeg kommer ikke til å ta vaksine.
Cat.68 Skrevet 29. august 2009 #10 Skrevet 29. august 2009 Nei jeg er i utgangspunktet ikke redd den.Tar det som det kommer. Til tross for at jeg har ei datter som er vurdert i mulig risikogruppe vil jeg ikke la henne vaksineres, for jeg enda mer redd vaksinen.Føler støtte av legen i den besluttningen. Har en kjempefin dialog med barnelegen og føler vi er godt informert, og vet at hun vil bli ekstra fulgt opp hvis hun skulle bli syk.Er i skrivende stund selv vurdert som smittet av svineinfluensan.
Ranveig R Skrevet 29. august 2009 #11 Skrevet 29. august 2009 Lillejenta vår har astma. Ikkje alvorleg, men etter ein god periode no i sommar blei eg, om ikkje skremt så i alle fall betenkt, når eg ser kor plaga/tett ho blei av ein kraftig forkjølelse. Berre ein gong før har vi måttet gje medisin midt på dagen i tillegg til morgon og kveld, no har ho fått tre gongar dagleg sidan torsdag. Ho er i tillegg under utredning (nevrologisk), så det hadde vore greitt å sleppe unna, eller i alle fall vente til ho er ferdig utreda (og forhåpentlegvis har fått lagt på seg litt). For min eigen (og mannen og eldste) sin del er eg ikkje nevneverdig bekymra, vi tåler ein influensa. Eg har ei veninne med eit ekstremprematurt barn (fødd 25+0), og ho har spurt ut barneklinikken om svineinfluensaen. Det ho har fått ut av dei er at forskjellen mellom vanleg influensa og denne, er at vanleg influensa gjerne gir plagar i øvre luftvegar (sår hals), mens svineinfluensaen går heilt ned i lungene (hoste). Derfor kan den bli farleg for dei som har ein lungesjukdom eller underutvikla/svake lunger. Verken eg eller veninna mi kjem til å vaksinere før den nye vaksina er godt utprøvd. Det kjem ikkje på tale no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå