Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 hva er "oddsen" for at man gjør på seg når man føder?? Har lest eller hørt et sted at om man presser "riktig" under pressriene,så bæsjer man på seg om man har noe i den delen av kroppen. Jeg har født en gang,men da fikk jeg klyster,så jeg tror ikke jeg gjorde på meg. :/ Ikke det at det sikkert betyr noe når man først er midt oppi fødselen,men er det noen som vet? Noen med erfaringer? :/ Klem.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Hei, jeg fikk også klyster med første mann..vet ikkje om jeg bæsjet da:p Men med nr 2 så fikk jeg ikke klyster, så da kjente jeg at jeg måtte bæsje, så jordmora ba meg bare om å bæsje, så tok hun det vekk med en gang...hehe;)
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Tror de fleste har litt avføring under pressriene, men JM tørker det fort bort. Helt naturlig, og de ser det mange ganger for dagen.
Minnie_Moon Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Naturlig sikkert, men jeg var veldig glad for at jeg hadde fått klyster før fødsel sist. Og jeg skal ha det denne gangen også... Sikkert ikke noe jordmor bryr seg om, men jeg bryr meg om det i alle fall...
koala Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Vet du det tenkte jeg aldri på før senere, tror jeg bæsjet første gang for jordmor tørket og tørket med kokte kluter og det lindret veldig på presssmertene. Rakk aldri klyster med første (hvor jeg sannsynligvis bæsjet) og med andre orket jeg knapt tanken på å sitte på do med rier så jeg takket nei men da vet jeg at det ikke kom noenting. Ellers har jeg hørt at siden de aller fleste har litt løs mage i dagene før fødselen så har de fleste tømt seg ganske godt av seg selv. Så det behøver ikke være noe problem.
Stephanie_ Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 litt fint å vite at kroppen tar seg av slike ting:-) jeg fikk klyster ved første fødsel, noe jeg er gla for...slapp å tenke på det iallefall, jeg er sånn som bekymrer meg for ALT lenge før noe skjer:-( vil heller bli positivt overrasket enn å bli skuffet. hvis ikke det blir ks på meg denne gangen, og det er tid skal jeg spørre om klyster... om det passer seg da. Men ja... jordmødrene har jo sett avføring under fødsel mange mange ganger før!
ifie Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Jeg tenkte ikke på det i det hele tatt forrige gang, men jordmor sa noe sånn som at om jeg hadde hørt at man kunnne bæsje under pressriene, så måtte ikke det stoppe meg fra å trykke. Det var helt vanlig at det kom noe. Siden hun sa det, la jeg jo også merke til at hun tørket inni mellom - noe jeg sikkert ikke hadde gjort om hun ikke hadde sakt det på forhånd...
Mummimamma 09+12 Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 Jordmora har jobbet som sykepleier før videreutannelsen, og har sikket tørket bort mye bæsj tidligere. Ikke noe å bekymre seg for. Tenker det er verre om pappan merker det, men man "driter" vel i det og når man ligger der..
Tigerpote Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 Dersom man tar klyster, er det ikke da lett at det "siver" litt etterpå også? At det godt kan komme mer bæsj senere? Bare tenker på da jeg jobbet i helsevesenet og satte klyster, da var det flere som bæsjet mange ganger, utover hele dagen eller hadde "siv"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå