Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 sto i to timer nesten nå med opp ned metoden på min 9 mnd gamle baby. hun har kun sovnet ved at jeg har bært henne i søvn bestandig, men nå har jeg tenkt lenge å prøve dette, å ikveld tenkte jeg at nok får være nok. så jeg var bestemt og det virket!!! weeehe. det er første gangen hun har sovna av seg selv i senga.... så får bare håpe det tar enda kortere tid imorgenkveld. er det ikke sånn at det skal ta litt mindre tid hver kveld, til man tillslutt bare trenger å legge de ned i senga?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Man holder barnet ganske hardt inntil seg og *hopper* på en måte opp og ned, ca 20 minutter..så legger man barnet ned i senga igjen. Neste gang barnet våkner gjør man det samme, og fortsetter metoden helt til det har sovnet. Veldig effektfullt, har jeg hørt fra flere venner som har brukt denne metoden.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 hehe...joda..var akkurat det jeg gjorde.. burde vel kansje ikke lagt denne ut på anonym når jeg tenker meg om.... HI
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 anonym 21.26 her. Jeg lurer seriøst på hva det går ut på. Har ei lita som ikke vil legge seg. Bruker 2 t hver kveld på legging.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Hva tror du da..det sier seg jo selv. Hi
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #7 Skrevet 26. august 2009 21:34 : Man legger ungen i senga, går ut, når ungen gråter, løfter man ungen opp,og roer den, så legger man den ned igjen! Så fortsetter man slik "opp og ned" til ungen sovner...-tror jeg da! Jeg vet ikke, men jeg gjør det med jenta mi, og hun sovner hvertfall etterhvert!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 ehhhh..dette var ikke jeg (HI) som svarte 21.35 her. men opp ned metoden er at man tar opp babyen når h*n skriker og bare holder den litt i armene, og i det sekundet babyn slutter gråte legger du h*n ned i senga, om h*n begynner å gråte før hodet treffer madrassen, skal du legge h*n sånn at hodet møter madrassen før du tar h*n opp igjen. men hvis det bare er sånn sutre gråt kan du bare la h*n ligge, jeg holdt hånda oppå magen dens og kosa litt. er i værtfall ca sånn jeg har fått det forklart her inne før. så skal det ta mindre og mindre tid hver kveld. brukte to timer ikveld jeg og da, men nå sover hun godt (bank i bordet). ordentlige HI
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #9 Skrevet 26. august 2009 det hørtes veldig stressende ut for barnet å bli tatt opp hele tiden. jeg brukte å legge en hånd på magen eller stryke forsiktig i sirkler på megen til hun roet seg. vanligvis ett min ca. istedetfor å løfte opp.. ellers samme prinsippet. funket veldig bra det..
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #10 Skrevet 26. august 2009 Jeg ville kjørt på en Ferber. Fungerte utmerket for oss det!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #11 Skrevet 26. august 2009 Syns oppned metoden høres litt rar ut. At baby blir straffet når h*n slutter å skrike ved å legge baby ned. Ganske forvirrende for baby spør du meg. Seff vil jo ikke baby slutte å skrike da
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #12 Skrevet 26. august 2009 hun blir jo ikke straffet. hun forstår jo bare da at hun skal være rolig når hun kommer ned i senga. og forbinder den med det. er jo mye bedre enn å bruke ferber iallefall. det funka her ja. trodde opp ned metoden var den mest brukte her inne jeg så mye som det blir skrevet om den. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå