Gå til innhold

Har ikke måleskje! Kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har feber og det eneste jeg har i hus er flytende paracet. På bruksanvisningen står det at jeg kan gi henne 7,5 ml. Men hvor mye er det da ca? En barnekje? En teskje? Vil ikke gi for mye heller.

Og så en ting til..Er det lett å kamuflere smaken til denne type paracet? Kan jeg blande det i feks saft eller brus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg målte opp nå,og det var en spiseskje :)

Jeg har alltid brukt stikkpiller på de små,så jeg vet ikke om du kan kamuflere smaken,men mener mamma ga meg det med syltetøy når jeg var liten! :)

Skrevet

En teskje er 5 ml, så da vil vel enkel matte si at 7,5 er 1,5 teskje.

Ang smaken vet jeg ikke, men vil tro at det vil gå fint å tilsette litt saft el.l. Men da må du jo være sikker på at hun drikker opp all saften med Paracet i da. Personlig synes jeg det er bedre å "tvinge" i medisinmengden, og heller gi noe drikke etter for å ta vekk ettersmak.

God bedring til jenta di :)

Skrevet

Da har du nok små spiseskjeer. Standard er teskje = 5 ml, barneskje = 10 ml og spiseskje = 15 ml.

Skrevet

Nei det var den største spiseskjeen jeg har,og den er ikke liten! :)

Skrevet

Takk alle sammen=)

Stakkars liten, ligger i senga si og er skikkelig varm. Håper hun er bedre i morgen=)

Skrevet

Du har feil. Kan du ikke bare innrømme det? Det finnes standardmål for skjeer, som nevnt i innlegget du krangler på.

Skrevet

Nei jeg tar ikke feil! Og jeg krangler heller ikke. Og om jeg hadde tatt feil,hvorfor pokker skulle jeg da ikke ha innrømmet det? Er jo snakk om dosering til ett lite barn,hadde nå da innrømmet om jeg tok feil hvis jeg hadde feil.

Nå gikk jeg og målte opp igjen,for å sjekke om jeg hadde feil,og jeg prøvde en helt vanlig spiseskjee. Og Der fikk jeg oppi 7.5 ml. Brukte en 5 ml plastsprøyte,så jeg har dosert riktig også. (og jeg tok først 5ml,så 2.5 ml,itillfelle du gjerne skulle få det for deg at du trodde jeg ikke var "smart" nok til å gjøre det ;P)

Så det så ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...