Fru Frø Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Hei, Jeg er 6 uker på vei og har de siste 2 ukene hatt vondt i høyre side, føles som i eggstokken. Det er ikke veldig vondt, mer ubehagelig - nesten som "hold". Det kommer og går, men kan vare i timer av gangen. Jeg har ikke hatt blødninger. Noen som vet?
zitcka Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Hei. Jeg har hatt samme type smerte. Kjennes ut som at det sitter i høyre eggestokk. Hadde det også i forrige svangerskap og da sa legen at det var helt normalt i hvertfall:)Men jeg fikk tidlig ul den gangen for at de skulle sjekke at alt var i orden. Men denne gangen har jeg ikke kontaktet lege for det. Men er du usikker så kan du jo snakke med legen din?
fullfartheledagen-med en til! Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Jeg er like langt på vei som deg:-) Kan det være ligamentsmerter? Livmor som strekker seg for å gjøre plass til den lille:-). Jeg har milde stikninger mest på høyre side for tida, og husker dette veldig godt fra forrige svangerskap.
♥Madame_Mim♥ Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Jeg hadde også vondt i den ene siden tidlig i svangerskapet.. Men jeg tror jeg har funnet ut at dette var ligamentene eller hva de heter som er litt stramme. Altså livmorfestene. De skal jo være stramme og vokse etter som du vokser, men av og til holder de vel kanskje ikke helt følge! Vet ikke om dette stemmer altså, men det er min teori. Normalt tror jeg nok det uansett er dersom det ikke er kjempevondt
Fru Frø Skrevet 26. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2009 Tusen takk for svar, damer. Jeg har legetime (UL) tidlig neste uke, men det føles bare så fryktelig lenge til. Ingen vits å dra til fastlegen min før, for han har ikke UL.. Jeg er jo selvfølgelig bekymret for svangerskap utenfor livmoren eller cyste. Men ble litt beroliget av svarene deres PS jeg trodde ligament smertene først kom i 2 trimester?
Frk Marge Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 såæ rart... jeg er ogsåæ ca 6 uker og har det nøyaktig på samme måten men jeg kjenner faktisk livmora litt til høyre rett under skambenet, så kanskje den bare er bittelitt forskjøvet pga forskjell i stramhet på disse båndene? har jo ikke fått mage enda da, men det er en noe hard kul rett bak, som en tennisball omtrent kan ikke huske jeg merket det forrige gang
Enda en! Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Hei! Det stikker hos meg også, men i følge uke 5 i Fra uke til uke står det at dette er vanlig når morkaken begynner å ta over hormonproduksjonen. Slår meg til ro med det, og konsentrerer meg om alle de andre bekymringene så tidlig i svangerskapet
jentavårblirstoresøster Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 Hei! Har også vondt i høyre side av magen, helt nede med skambeine sånn ca. Er ganske ubehagelig og har vært litt bekymret, men det ser jo ut som vi er flere som har det slik Er 5+3 på vei. Så lenge jeg ikke begynner å blø tenker jeg at dette går nok bra!
Fifrildi Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 Legene trodde jeg hadde graviditet utenfor livmoren men det viste seg å være en blodcyste på høyre eggstokk som hadde sprukket. La meg si det sånn at du går fra "vondt" til "veldig vondt" og ikke lenger vurderer lege, men peller deg på legevakta når dette skjer. Det var sånn at da legen med alvorlig ansikt sa at hvis det var gravidiet utenfor livmoren så ville jeg ikke være gravid lenger så klarte jeg ikke helt å tenke på annet enn "bare få de j*** smertene til å ta slutt"... Så fikk jeg piller med kodein i og alle ble glade.
Fru Frø Skrevet 27. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2009 Hei Frifildi, Takk for råd. Gikk det bra med graviditeten eller kan blodcyste også være farlig (men jeg har lest det er ufarlig). Hadde du blødninger før du gikk til legen? Og var det sånn at du hadde milde smerter lenge..? Takk igjen for svar!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 28. august 2009 #12 Skrevet 28. august 2009 Tror nok bare det er ligamentsmerter du kjenner. Hadde selv svangerskap utenfor livmoren i april og kvelden før det gikk galt kjente jeg magesmerter i hele magen , men trodde det var mye luft bare. Kjente også en ekstra smerte i høyre side den kvelden som vedvarte til neste morgen og da sprakk eggstokken til slutt og det kan jeg love deg gjorde vannvittig vondt. Klarte ikke å puste skikkelig og klarte ikke å stå, gå, sitte eller ligge. Så ta det helt med ro. Exu er for de aller aller fleste temmelig smertefullt (men det var nok ekstra ille hos meg siden egglederen sprakk)
Fifrildi Skrevet 28. august 2009 #13 Skrevet 28. august 2009 Blodcyster er noe man skal ha. De er på eggstokkene og gir næring til embryoet inntil morkaken er ferdig utviklet. Jeg hadde ingen blødninger, men gikk rett og slett til legen fordi jeg hadde så inmari vondt. Da hadde jeg hatt moderate til sterke menstruasjonslignende smerter siden jeg testet positivt, men det var blitt stadig verre og da jeg gikk til legevakta hadde jeg ikke sovet noe særlig på 3 døgn pga smerter, og siste natten hadde det begynt å stikke opp mot høyre samt ble vondere noe som skal være et faresignal så jeg våget ikke ta noen sjanser - samt at jeg begynte å nå smertegrensen min komplett og bare måtte komme meg til legen, om ikke annet for å høre at det ikke var farlig. De menstruasjonslignende smertene/takene har jeg fortsatt og de er til tider ganske vonde i seg selv. Folk snakker om murringer, jeg snakker smerte. Men det er visst normalt og varierer fra person til person kunne legen på Ullevål fortelle meg. Jeg må visst bare leve med dem. Til gjengjeld har smertene fra cysten sprakk gitt seg og jeg kan ikke lenger identifisere min høyre eggstokk med enkelhet. Men det var så vondt at jeg ble direkte lettet da legen sa jeg skulle ta paralgin forte som har både paracet og kodein i seg. (Jeg tar ikke noe smertestillende mot de menslignende smertene og lider i stedet...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå