Gjest Nordavind fra sør Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Jeg har sett et par bekymrede damer her inne, som ikke bare er redd for å basje seg ut under fødselen, men også gruer seg til å få satt klyster. Jeg kan jo si etter personlig erfaring på meg selv og etter jobbing på sykehus, at det ikke er noe i veien for at man setter klyster på seg selv, på sykehuset. Eller gjøre slik som meg, kjøpe klyx på apoteket og gjør det hjemme i fred og ro:)
septbaby09 Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Har du satt det på deg selv med stor mage?? og rier?? Vil det ikke bli vanskelig da, syns nesten det er vanskelig å tørke seg bak jeg.
las chicas Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 tenkt på klyster jeg også. har hele tiden tenkt å ta det på sykehuset. men kom akkurat til å tenke på en sak her. hvordan får man klyster?? er det en stikkpille eller? å har man det da travelt med å komme seg på do? å blir det da bare å sprute ut som en liten eksplosjon.......?? kanksje litt dumme spm men har aldri vært borti klyster før...
septbaby09 Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Man kan abre kjøpe det på apoteket. Er en plastplaske med kanskje 300 ml væske inni ca (husker ikke) Men fester den til en ca 20 cm plastikksonde som man fører opp i endetarmen, et godt stykke, så presser man på flasken så all væsken legger seg i tykktarmen, så skal du knipe noen min, så lenge du klarer, (man føler ofte trang til å trykke litt, da det kan presse litt) Så kan man "fyre" løs he he på wc, og kan bli litt sånn sprut og gris etc, men da er man jo alene da, og sitter på wc:) he he Jeg bare lurer på hvordan jeg skal få satt den selv..
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 haha..artige spørsmål! Jeg fikk klyster på sykehuset når jeg skulle ha nr 1. Jeg hadde da ikke vært på do på ca 2 døgn,så følte meg nødt til å bli "tømt". Den damen som satte dette på meg satte det selvfølgelig i rompa. Jeg så den ikke helt,men minnes at det var en tut med en slags "pose" med noe væske i. Jeg fikk uansett beskjed om å slappe helt av og knipe igjen når hun dro denne tuten ut. Da hadde jo hun trykket inn all væsken inn i meg og den måtte jeg holde på i 30 sek eller no. Og så GIKK jeg på do. Kom ikke akkurat som en eksplosjon,men det kom ganske fort. Uansett så var det godt å få det ut.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Ikke noe problem for meg å sette klyster vaffal:) Enda jeg har vond rygg og bekken. Men man klarer vel mer jo mer man ønsker det kanskje...hehe..Du får kjøpt klyster på alle apotek. Du kan få små tuber og store. Jeg har kjøpt den store for å få rensket opp mer der bak:\ Det er en tube med vaeske i, som manklemmer og spruter opp i rompestompen. Man skal prøve å knipe igjen så lenge man klarer for at vaesken skal få ordentlig virkning. Jeg sitter på toalettet mens jeg gjør dette. Tar på meg trusen og går litt rundt mens jeg kjenner det presse på. Tar ikke så lang tid før jeg springer på do etterpå nei. Deilig og ta seg en dusj etterpå. Føler seg renska for drit både her og der:) hehe
las chicas Skrevet 26. august 2009 #7 Skrevet 26. august 2009 trur jeg velger å ta det på sykehuset da. så får mine følgere vente pent på yttersiden hehe.. hadde det vært en stikkpille (noe jeg håpet) så kunne jeg tatt det selv hjemme, men dette hørtes litt for innviklet ut for lille meg.. håper bare det er god utluftning på badet
Minnie_Moon Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 Det må vel holde med microlax da? Jeg fikk klyster før fødsel sist, men jeg tror det måtte ha vært mini klyster fordi jeg kan ikke huske at det var så mye væske jeg fikk inn der bak... I tillegg er det vel ikke noe poeng i å tømme magesekken? Det holder vel evig at man får tømt nederste del av tarmen. Microlax er jo enkelt å sette selv... Bare en liten tube med noen få milliliter i...
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 26. august 2009 #9 Skrevet 26. august 2009 Microlax er jo greie små tuber ja. Men de tar bare proppen helt ytterst i tarmen. Der er jo tilsvarende den store tuben man får på sykehuset som oftest. Den rensker ikke helt opp til magesekken akkurat(hihi), men tømmer litt større del av tarmen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå