Cat.68 Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Mener du at du måtte betale hos Ute for behandling av KissKidd?? Hva var argumentet for det? Jenta vår ble behandlet for kisskidd hos lokal manuelterapeut. Der stod det klart og tydlig i venterommet at henvisning til manuelteraeut IKKE måtte gå via fastlege OG er gratis for barn under 12 år. Slikt skal det dav ikke vare, at det er slike store forskjeller. Hmmmm, kjenner jeg ble litt irritert jeg nå.
Fikk maibaby06 Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Svarer jeg selv om jeg ikke er henne;) Går selv hos Ute. Hun er ikke manuellterapeut men spes i barnefysioterapi. Hun driver privat og da må man betale for timene. Hun jobbet tidl med en manuellterapeut, den delen av behandlingen han gjorde betalte vi ikke for. Vi betalte som sagt for timene hos Ute, vi ønsket ikke oppfølging hos helsestasjonen og har derfor selv valgt å gå hos henne.
Cat.68 Skrevet 26. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2009 Men jeg skjønner fortsatt ikke. Den manuelterapeuten vi gikk til er jo også privat. Det er ju Ute som først og fremst fått fokus på denne lidelsen, og HUN som står i bresjen for å anbefale manuelterapeuter til behandling. Trudde Ute behandlet Kiss også jeg.? Eller var dere bare til samtale til henne og så sendt videre til manuelterapeut for behandling. For hvis ikke Ute behandler, hva skal vi da med henne, om du skjønner hva jeg mener ( satt på spissen). Da er jo hver en manuelterapeut like flink som henne OG GRATIS!! Sitter og føler på et hode som koker og mistenker at svinet har tatt meg, kanskje derfor jeg ikke får ihop dette. hehehe.
Fikk maibaby06 Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Huffda, håper du berger:) Skjønner poenget ditt, men vi valgte å gå til Ute fordi jeg hadde lest om henne, og ville ha en second opinion etter at helsestasjonen bedyret at min var ferdigbehandlet og uansett ikke hadde kiss, da han var rundt 5mnd. Ute så på han først, så fikk vi manuellterapi som løsnet opp låsningene. Pga han var såpass gammel før han fikk riktig behandling hadde kroppen allerede begynt å kompensere, så han måtte få fysikalsk behandling for at kroppen skulle ha nytte av at låsningene ble borte (hvis du skjønner). Dette ble understreket av manuellterapeuten, og da ville jeg gå hos ute pga erfaringen hennes. Dessuten ville jeg ikke tilbake til den udugelige helsestasjonen:( Min hadde full kiss (1 og2) i nakke, brystrygg og bekken, og han ble fulgt opp med øvelser spes med tanke på å finne midtstilling i kroppen, slik at han ikke blir skjev.
Innihampen Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 Var bare tilfeldig at jeg kom i kontakt med Ute,etter søk på nettet og mye fortvilelse over å ikke bli tatt på alvor av helsestasjonen her vi bor møtte jge endelig noen som kunne hjelpe datteren vår. Manuellterapeuten behandlet henne bare et minutt hver gang vi var der(var der 4-5 ganger) mens Ute viste oss øvelser vi skulle gjøre osv. Datteren min hadde hatt kiss så pass lenge før vi fikk hjelp(5 mnd) så hun var blitt skjev helt ned i hoftene,Da ordnet Ute så vi fikk kommet på røntgen og ultralyd allerede dagen etter på sykehus gjennom noen hun kjente som jobbet der. Men som sagt tidligere er hun privatpraktiserende fysioterapeut så vi måtte betale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå