Ranveig R Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Tenkte egentlig eg skulle berre snike meg unna men så gjorde eg ikkje det likevel. Siste veka: ned 0,1 kg Har slutta på p-piller i protest. Var pillene sin feil at eg la på meg så inn i granskauen i utgangspunktet og eg trur jaggu det er dei som nektar meg å gå ned igjen. Siste veka har eg gjort alt rett, litt godis i helga, små/normale porsjonar mat, 10-15 min styrketrening KVAR dag, + ein 2-timars tur i marka (inkl. katring, vassing i lårhøg lyng osv - heavy tur!) på søndag. Forrige veke gjekk eg opp 0,5, så no er totalen ned 1,1 kg på 5 veker. Håpar pilleslutt hjelper på dette, tåler dårleg hormonene, så det hjelper gjerne på litt av kvart anna og. Ingen planar om å bli gravid forresten, får ordne det på andre måtar.
solemio Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Uff, Ranveig, føler med deg. Bare husk: muskler veier mer enn fett, og så aktiv som du har vært, må det jo være derfor du ikke går ned. Muskler tar riktignok mindre plass enn fett, så hvis du måler deg vil du kanksje se at du minsker selv om vekta ikke gjør det. Selv lurer jeg på hva som er veiedagen (er jo litt viktig at man ikke veier seg 4 dager før man egentlig skal..., skjønner?) Jeg har vært sjuk denne uka, så jeg har bare gått litt turer uten å ta i. Men jeg er stolt av at jeg ikke har mumset i meg masse mat når jeg har vært hjemme noen dager. Fra mandag til i dag har jeg gått ned 0,5 kilo (men det er kanskje bare tapte muskler, hva vet jeg?) Totalt på har jeg siden forrige mandag gått ned 1,7 kilo. Litt kjappere enn jeg egentlig vil ned ifht å få det til å vare.
Lene~mor til tre Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Jeg har gått ned 0,5 kg siden sist. Jeg skjønner deg veldig godt Ranveig for har det samme problemet selv, før jeg begynte med prevangsjon kunne jeg spise hva jeg ville uten og legge på meg. La på meg mye da jeg hadde hormonspiral og legger på meg av minipillene jeg går på nå også, merker at det ikke er lett å gå ned i vekt når man bruker piller man går opp i vekt av
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 Jeg veier akkurat på grammet som det jeg gjorde sist fredag. Jeg har veie dag hver fredag. Har ikke fått trimmet så masse denne uka da, har vært syk siden tirsdagkveld, så har ikke blitt noe særlig med trim siden da. Bare sofasliting. Men søndag og mandag hadde jeg gode trim økter. Jeg er også flinkere med maten. Sprekker enda litt, men føler selv jeg blir flinkere og flinkere for hver uke. Skjønner veldig godt p.pille protest. Jeg nekter også å gå på det. Her i huset blir det ikke flere barn, så jeg har sagt til mannnen at nå får han ordne på seg, så jeg slipper mere p.piller eller andre unaturlige ting eller operasjon. Nå er det hans tur. Vi er jo sammen om dette.. Jeg har ikke fått målt meg enda, så det må jeg få prøve å få gjort idag eller imorgen. Det er så greit å ha det og se på når vekta stoppper opp. For som nevnt over her, muskler veier mer, men er jo finere og tar mindre plass. Så det å måle seg er viktig. Og det er ikke bra å veie seg flere ganger i uka. Finn deg en dag og hold deg til den du som skrev over her om hvilke dag det var. Husker ikke hvem nick det var.. God helg slankevenner. Eller trim venner. husk at helga kan brukes til å trimme sammen med familie, og til å lage seg veldig god og sunn middager:) Stå på, vi er flinke:)
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 hei på dere... Denne uka har jeg bare gått ned 0,3 kg...hmmm... dette er første gangen siden feb, at jeg ikke har gått ned mere enn 0,5 kg... Likevel så har jeg trenet 4 ganger denne uka, og spist samme mengde mat.... Er fornøyd at vekta går nedover, men kunne gått sett at det var noen gramm til.... ja,ja.... får håpe det går bedre denne uka (kan jo være hormoner...hehe)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 Ja det kan jo absolutt være hormoner og andre ting som spiller inn. 0,3 kg ned er jo ned!! Alt som ikke er opp er jo bra, og du som har tatt av så mye må nok regne med at det kanskje stopper opp litt innimellom. Viktig og ikke miste motet fordi om. Har du målt deg i cm fra du startet til nå? Jeg spurte kanskje om det en gang før. Må unnskylde meg. Jeg lider av kortidshukkomelse. Husker vi diskuterte klær da, og kjenner til den problematikken. Bare jeg går litt motsatt. Jeg går enda (og ja jeg skjems) i klærne som jeg gikk i når jeg var gravid. :(((((( Har ikke lyst å kjøpe meg så mye nytt heller, for jeg VIL ned i vekt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 28. august 2009 #7 Skrevet 28. august 2009 uff ja, disse klærene.... Jeg drar på klesbutikken for å kjøpe MEG noe nytt.... en av en eller annen grunn, kommer jeg hjem med klær til barna, og ingenting til meg...( Sist jeg målte hadde jeg tatt av 27 cm, rundt magen....)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 28. august 2009 #8 Skrevet 28. august 2009 27 cm rundt magen er jo utrolig bra ja!! Jeg må nok også måle meg. Skal få prøve å få gjort det i morgen. Av en eller annen grunn føler jeg at jeg må gjøre det på morgenen. hehe.. Ja det med klærne kjenner jeg til. Jeg prøver også å handle til meg, men det er jo vanvittig mye enklere å kjøpe til barna!! De passer jo alt..
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 28. august 2009 #9 Skrevet 28. august 2009 ja, er ganske fornøyd selv ogsa da, men det har du sikkert forstått..) lettere å kjøpe til barna da, de har jo alltid noe fint på salg.... men ikke noe til meg...Det jeg vil ha, koster som regel masse...hehe:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå