Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om babyen min ligger i sete/tverrleie. Dere som har babyen liggende med hodet ned, kan dere kjenne hodet? Jeg lurer på om jeg kjenner hodet i navleområdet, noe hardt og rundt, men er ikke sikker på hva det er, dessuten forandrer det stilling også. Er det unormalt at babyen ikke har lagt seg ned ( 33+2)

Jeg har også, de siste dagene, slitt med luftsmerter. Jeg bærer barnet nokså lavt, og i dag kjennes det ut som om magen skal sprenge fra navlen og ned(den er liksom litt i veien) Kan luftsmertene komme av at babyen legger seg ned? Eller er det andre her inne som sliter med luft i magen? Er redd for at noe skal være galt.

Beklager disse svært teite spørsmålene, men jeg lurer så fryktelig.

Takker for svar på forhånd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner at hodet ligger nede, kjenner en liten rund ting der:) Mye gass og kanskje litt problemer med og holde igjen gassen er vel ikke uvanlig når baby ligger nede og presser på tarmer og alt annet. men jeg er ikke helt sikker. Jeg sliter veldig med luft i magen, slipper en liten fjert hele tiden nesten, og har ikke kontroll på når det kommer:-p så det er ikke unormalt hvertfall:)

Skrevet

Jeg er 32+3, og den lille driver fortsatt og snur seg i alle retninger. Hun har lenge "foretrukket" å ligge på tvers, men har den siste uka oftere ligget med hodet ned - jeg kjenner ikke hodet, men sparkene kommer oppover. I samme periode har jeg også ofte fått plutselige, kortvarige og intense smerter langt nede i magen/bekkenet, noe jeg har tenkt kan ha sammenheng med at hun begynner og posisjonere seg mer. Mulig jeg tar helt feil akkurat her, men..;)

Skrevet

jeg kan kjenne hode nede i bekkenet, men det er KUN fordi jm tok handa mi slik at jeg kunne kjenne. hvis ikke hadde jeg aldri klart å tenke at det var hode. var på ul i uke 32 og da lå lillegull i seteleie. har snudd seg nå. så babyen din kan nok fremdeles snu seg med hodet ned. de andre spm dine kan jeg nok ikke svare på. ring legen din imorgen eller ring jm eller føden. vet ihvertfall at min jm har telefontreffetid hver dag :)

Skrevet

Jeg kjenner det ikke selv, men i følge jm ligge han me hodet ned.. Hun kjente det med bare et lite trykk... Men når eg skal kjenne selv så vet eg ikke helt ka eg skal kjenne etter, alt føles så likt :))

Skrevet

jeg har kjent spark overalt og hadde aldri trodd at hun lå med hodet ned. men de gjør hun. har festet seg også nå. det jeg hadde trodd var hodet, var rumpa da..

da jeg spurte hvordan hun kunne kjenne det, sa hun at hvis det er hodet du kjenner så ligger det veldig "løst" sånn at du kan lett dytte på det fram og tilbake..

men om babayen ligger i seteleie i uke 33 så kan den vel fremdeles snu seg før fødsel;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...