Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synser litt videre angående tilstanden til Bo, jeg - og nå lurer jeg litt på om han har fått trøske?

Hvem skal jeg i såfall kontakte - lege eller helsesøter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få resept på Mycostatin må du kontakte lege:)

Skrevet

Begynn med helsesøster du. Det gjorde vi. = )

Skrevet

Ja, er ikke alltid de trenger medisiner. Så jeg var litt kjapp der. Farris er hyppig brukt.

Skrevet

Vi fikk også tips om farris på barselpoliklinikk. Kjøpte også sånn mycostatin eller hva det heter. Den kosta over 300kr.

Hvor gammel er lille bo?

For hvis han er eldre enn 10 mnd så kan man også gi yogurt. (De lærde strides på dette punktet 10/12 mnd, men det er laget av syrnet melk er argumentet til de som mener man kan gi det ved 10 mnd og noen av mellom måltidene inneholder vel yougurt).

Skrevet

Jeg brukte Farris først, men ble liksom ikke riktig kvitt det. Måtte ty til Mycostatin og da forsvant det.

Skrevet

Ja, nå vet jeg ikke om det faktisk er trøske han har, men han har et hvitt belegg på tunga, dårlig matlyst og vil ikke ha smokk (hjelp - ser frem i mot enda en natt uten smokk :S)

Han er 10 mnd om noen få dager, og har spist kumelksprodukter (smørost, prim, etc) en stund nå, så yoghurt hadde nok gått. Er det mer effektivt enn farris?

Har lest litt om det nå, og det virker som om det går over av seg selv i løpet av et par dager - står hvertfall det rundt om kring. Håper det!

Skrevet

Jeg vil tippe yougurt er mer effektivt enn farris, for hvis vi får sopp i underlivet har jeg aldri hørt at man skal ha farris men man kan bruke naturell yougurt på samme måte som canesten.

Skrevet

Ok, takk for svar :)

Fikk mast meg til en time hos legen i dag, og skal ned i ettermiddag, så da får jeg høre hva de sier. Bo er så plaget av dette, at jeg må velge det som gjør han frisk raskest - og det er vel kanskje soppmiddelet :\

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...