Gå til innhold

Dere som har peiling på Mac

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg ny pc nå (for å bruke i forbindelse med skolegang).

"Alle" sier jeg må kjøpe meg mac, men ikke har klart å forklare meg helt hvorfor mac liksom er så mye bedre enn vanlig pc.

Noen som kan gi meg en liten innføring?

Har jo skjønt at mac fungerer litt annerledes enn en vanlig pc, men hva er det som er forskjellen?

Som sagt skal jeg bruke den i forbindelse med skolearbeid, men den blir brukt privat også.

Så det er tekstbehandling, bilder og filmer, spill og musikk den blir mest brukt til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Raskere, brukervennlig, det er ingen virus som er funnet opp til å knekke mac`en.

Jeg savner macen min så uendelig mye!

Den er for tiden ødelagt.. Satte den på sofakanten, og *vips* var det en liten gutt som veltet den ned i gulvet.

Min feil. =)

Alt går så mye tregere på windows vista.

Jeg klarer ikke å se noe positivt med den maskina her, og gleder meg som en unge til jeg får tilbake min egen.

Da slipper jeg å vente "en time" på at maskinen skal starte. ;)

Skrevet

Men hva er forskjellen?

Bortsett fra at alt er raskere?

Er tastatur, mus og andre ting likt?

Hvis ikke, er det vansklig å sette seg inn i?

Hvilket skriveprogram er det?

Hvis jeg bruker ett skriveprogram der, lagrer på usb, og skal ha det over på en maskin med windows - går det?

(Leverer oppgaver på usb-stick, så det er jo litt viktig at læreren kan få opp det jeg har skrevet...)

Skrevet

Vålerenga, det er to trojanere til MacOSX ute nå, den ene er forkledd som Quicktime og den andre som et pdf fillesningsalternativ til Adobe (husker ikke navnet)

Men Mac er brukervennlig, det er enkelt, det er stilig. Det er de tre høyesthengende kriteriene for de som ikke er så "inne i data"

I tillegg så er det rast å arbeide på, den håndterer mange flere tunge operasjoner på en gang enn en pc, den har lenger levetid, kun de to overnevnte virusene foreløpig (det kommer noen en sjelden gang i mellom, men det finnes ingen som angriper operativsystemet eller andre ting, kun phising foreløpig)

Jeg vet ikke helt hva ellers jeg skal si jeg, det er helt klart en fordel at en Mac kan du ta rett ut av boksen og bruke med en gang, du får også med iLife pakken som er film, bilder og musikkprogrammer.

Mac er rimelig idiotsikkert i tillegg, du kan ikke rote deg inn i kildekode uten videre og risikerer heller ikke at ingenting funker fordi du greide å slette en eneste fil du burde latt ligge:p

Søk forøvrig på youtube etter Mac vs pc, dønnmorsomme reklamefilmer for mac

Skrevet

Du kan få lagt inn office pakka for mac, ikke noe problem!

Når det er sagt er det ingen over, ingen ved siden av. Jeg kommer aldri til å gå tilbake til vanlig pc igjen.

Og ja det er usb inngang på den. faktisk to på min macbook.

Eneste store forskjellen jeg merker på tastaturet er at @ har en egen knapp. Veldig praktisk spør du meg:)

Og så trykker jeg med to fingre på styreflaten om jeg ønsker å høyreklikke. Det kan du stille inn selv hvordan du ønsker.

Det er mye lettere å holde på med flere sider samtidig på mac. Man har mange hurtigtaster så man fort kan navigere seg mellom sidene/programmene. Alt dette kan du se enkelt i brukermanualen som følger med.

KJØP MAC!! Du kommer ikke til å angre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...