Gjest Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Hvordan gjør deres barnehage dette ? Den forrige bhg reiste alltid med vanlig buss, så da var det ikke noe problem. Denne bhg har tilgang på minibuss, og kjører også noen ganger i private biler. I de private bilene foretrekker den som kjører at foreldrene selv setter inn barnets egen bilstol. Det er helt greit, og jeg hadde "krevd" det samme. Det er små barnegrupper, så denne reisemåten er jo praktisk da. Men de har også minibusser som kjører dem, og da var det en litt mer "ullen" plan for sikring. Jeg kommer til å ha med eget sete til jr, og stille for å feste dette om det er nødvendig. Ellers sitter visst barna på pute. Greit om de er over 15 kg og 4-5 år - men ikke ellers. Hvordan løser deres barnehage dette ?
Alba44 Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Det er ulik praksis med dette... Bhg til mitt barn bruker visstnok aldri private biler og det har vi også krysset av på skjema at vi ikke vil. Som ansatt selv i bhg, så vil ikke jeg bruke privat bil med barn i. Det er flere grunner til mine/våre valg, men det viktigste er det sikkerhetsmessige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå