Gå til innhold

Hørte ikke hjertelyden idag hos legen, burde han hørt den???


Gladjenta :)

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg litt?

Vet jo at alt er individuelt, men kan noen komme med erfaringene sine?

 

Var på første legetime idag, mener at jeg er 13 + uker på vei og legen fant ikke noen hjertelyd på lille :(

 

Fikk UL på mandag på sykehuset, men knakk helt sammen når vi dro fra legen idag. Han mente at jeg kanskje er kortere på vei enn antatt, for om man er så langt på vei så burde vi høre hjertet?!

 

Stemmer dette? Har dere andre hørt det??

 

Håper noen har tid å svare.... =o/

 

God klem fra bekymra mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

Jeg husker jeg var på 2.kontroll hos legen i min første graviditet. Det var uke 12. Da sa legen ifra før hu begynte å sjekke hjertelyden at det ikke var sikkert hu fant den. Det er ikke alltid like lett å finne den så tidlig, og det er helt individuelt. Var jeg deg ville jeg ikke bekymret meg ! Så du er heldig som får ul til mandag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 13+2 og var for første gang hos jordmor i dag. Der ble jeg spurt om hun skulle høre etter hjerteslag, men fikk også beskjed om at det var litt i tidligste laget så det var ikke sikkert vi ville høre noe.

Nå var jeg på UL i uke 12 så har jo alt fått både hørt og sett den lille spiren, så takket nei for det var ikke så viktig for meg.

 

Altså, ikke noen grunn til at du skulle være kortere på vei, mange som ikke finner hjertelyd så tidlig! Uansett så skal du på UL til nest uke og da får du sikkert sett en skikkelig aktiv og frisk krabat! Gled deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første graviditet fikk jeg vite at det kunne være for tidlig å høre hjertelyd i uke 13. Hos meg fant de ikke hjertelyd i uke 28 heller da.. Men alt stod jo veldig bra til! Morkakas plassering og barnets bevegelser kan jo spille inn også. Tror nok ikke du trenger å bekymre deg, men er jo bra at du fikk UL så får man jo bekreftet at alt står fint til. ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte i uke 11, men legen sa det er fordi jeg er så slank.

 

Hørte i dag også 13 +3

 

Hun sa ofte at hun ikke hører før uke 14 og 15 og forbredte meg på dette begge gangene hun har lyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hørte hjertelyden for første gang om mandag,da var jeg 13+1. Legen sa at det kunne være for tidlig og hu brukte veldig lang tid og to forskjellige apparater før hun endelig fikk det til!

 

Ikke fortvil, alt er sikkert helt i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! jeg var hos gynokolog når jeg var ca. 2 mnd på vei (måtte pga har en cyste), da var fosteret 15 mm som er normalt når man er 2 mnd, da hørte vi hjertelydene. gynokologen min sa at etter en,en og en halv mnd har babyen/fosteret fått hjerte og det slår. men jeg var igjen hos min lege for ca 2 uker siden, da spurte jeg hun om hun kunne skjekke at hjertet slår osv,fordi jeg ble litt bekymret siden jeg ikke kjenner noe spess til fosteret. da sa min lege at det er LITEN sjanse for at hun klarer og fange opp hjertelydene. vi lette,og lette etter hjertelydene,og idet min lege holdt på og gi opp hørte vi det:) så ut ifra min lille erfaring så ikke tenk så mye på det, jeg kjente at jeg ble dårlig i magen når hun sa til meg at hun ikke fant noe lyd,så skjønner deg godt. men legene bruker ikke noe av de samme aparatene som en gynokolog/sykehus har. håper du forsto noe av det jeg skrev:) men jeg råder deg ikke tenk så mye på det. er sikker på at det ikke er noe. jeg er forresten ikke spesielt tynn, er normal størelse. 1.75 høy veier 71 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos lege i går, da hørte hun etter hjertelyden for moro skyld, men presiserte at det var slett ikke sikkert hun kunne finne den når det er så tidlig. Hun lette i mange minutter før hun fant hjertelyd helt borte i et hjørne :-)

 

Alt er nok i orden, det er fryktelig vanskelig å høre hjertelyd så tidlig, jeg har to barn fra før, og har aldri hørt det så tidlig før med noen av dem. Det kommer veldig an på hvordan bebisen ligger, vårt rusk lå tydeligvis sånn til at man kunne finne hjertelyden da, men en time senere kunne det vært umulig - bare flaks altså!

 

Lykke til, alt er helt sikkert fint!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var hos ei erfaren jordmor,og hu sa at en kan ikkje forvente og alltid finne hjertelyd så tidligt. Det er ikkje vanlig på alle, og ganske vanskelig. Litt dumt at de prøver når det er så stor sjanse for å ikkje finne noko. Du kan nok slappe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur ikkje du treng bekymra deg. Iflg boka er det ikkje vanlig å høyra hjartelyd før i 15-16. Vi høyrte i veke 9 med fyrstemann, som iflg legen var heilt uvanlig. Eg har forovervendt livmor, så alt kjem ann på korleis vi er kontruert inni, og plasseringa av morkaka.

Tvi tvi på måndag alikevel. Spennande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH TUUUUUSEN TAKK!!!!!! :) :) :)

 

Dette var min største (nesten da) drøm...

Hadde håpa av hele mitt hjerte at noen hadde de erfaringene/ formeningene som dere kommer med alle sammen :) :)

 

Nå skal jeg bare fortsette å håpe og tenke positivt, og satse på 100% at vi bare er heldige og får se lille spira vår for første gang på mandag.

 

At tårene kommer er vel bare å regne med allerede, om vi skulle se at lille vennens hjerte slår :)

 

Takk igjen alle, og GUUUUD så glad jeg er for dere og denne siden !!!!!

 

GOOOOOOD klem igjen fra kjempeletta mamma <3 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...