Gå til innhold

Hørte ikke hjertelyden idag hos legen, burde han hørt den???


Gladjenta :)

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg litt?

Vet jo at alt er individuelt, men kan noen komme med erfaringene sine?

 

Var på første legetime idag, mener at jeg er 13 + uker på vei og legen fant ikke noen hjertelyd på lille :(

 

Fikk UL på mandag på sykehuset, men knakk helt sammen når vi dro fra legen idag. Han mente at jeg kanskje er kortere på vei enn antatt, for om man er så langt på vei så burde vi høre hjertet?!

 

Stemmer dette? Har dere andre hørt det??

 

Håper noen har tid å svare.... =o/

 

God klem fra bekymra mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

Jeg husker jeg var på 2.kontroll hos legen i min første graviditet. Det var uke 12. Da sa legen ifra før hu begynte å sjekke hjertelyden at det ikke var sikkert hu fant den. Det er ikke alltid like lett å finne den så tidlig, og det er helt individuelt. Var jeg deg ville jeg ikke bekymret meg ! Så du er heldig som får ul til mandag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 13+2 og var for første gang hos jordmor i dag. Der ble jeg spurt om hun skulle høre etter hjerteslag, men fikk også beskjed om at det var litt i tidligste laget så det var ikke sikkert vi ville høre noe.

Nå var jeg på UL i uke 12 så har jo alt fått både hørt og sett den lille spiren, så takket nei for det var ikke så viktig for meg.

 

Altså, ikke noen grunn til at du skulle være kortere på vei, mange som ikke finner hjertelyd så tidlig! Uansett så skal du på UL til nest uke og da får du sikkert sett en skikkelig aktiv og frisk krabat! Gled deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider