Gå til innhold

Kiss-kidd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har kjennskap til dette? Vil det gå over? Kiropraktor sier sønnen min muligens har det, men etter å ha lest om det, synes jeg ikke mange av symptomene er der akkurat.. Vil man da få dekket behandling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du går til manuellterapeut så vil dere hvertfall få behandlingen dekket. Jeg tror ikke dere vil få det dekt hos kiropraktor, men det er jeg ikke sikker på.

Her kan du finne en manuellterapeut i nærheten der du bor:

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85

Med rikitg og tidlig nok behandlig får de stort sett ingen problemer i etterkant.

Skrevet

Dattera vår hadde det,og det gikk over. Fikk ikke dekket behandling,men er visst forskjellig fra sted til sted. Vi måtte reise helt til Oslo for behandling hos Ute Imhof (spesialist i barnefysioterapi) og manuellterapeut.En reise på 5 timer... Så surt at vi ikke fikk det dekket av Nav her vi bor,fikk ikke henvisning av lege heller for han hadde ikke hørt om det...Heldigvis ble jenta vår bra igjen :)

Skrevet

takk... ok, så hva sier jeg til legen?

Gutten vår har bare blitt verre siden han var tre år. Det var først kiropraktor som nevnte det da han var der. Skal jeg si til legen at kiro har sagt det, og at jeg trenger henvisning til manuellterapaut....?

Skrevet

Jeg bestilte time til manuellterapeut selv. Har ikke nevnt for lege eller helsestasjon i det hele tatt at jeg mistenkte kiss.

Jeg betalte ingenting hos den manuellterapeuten jeg var hos. Gutten min hadde ikke kiss heller, hadde riktignok låsninger, men de kvalifiserte ikke til kiss. Manuellterapeuten behandlet allikevel de låsningene hun fant. Skal tilbake for oppfølgingsbehandling også

Skrevet

Du trenger ikke henvisning for å få time hos manuellterapeut, de har henvisningsrett selv og da får du behandlingen dekt selvom du ikke har henvisning fra lege.

Skrevet

takker for svar :) tar en tlf i morra jeg da! Så kiropraktor vil ikke hjelpe?

Skrevet

Det som er viktig hvis han har kiss-kidd er at han kommer til en som er ekspert på det. Jeg har bare hørt om manuellterapeuter som er det. Vi har gått til en som heter Bjørn Helgar på Fjellhamar rett utenfor Oslo og var veldig fornøyd med han (sønnen vår har ikke kiss-kidd, men hadde låsninger i nakken som han "ordnet"). Sånn jeg har forstått det, så har de på den lista jeg la ut link til lengre opp erfaring med barn og låsninger, så jeg vil tro de fleste på den lista er "trygge" å velge.

Hvordan det er hos kiropraktorer vet jeg ikke, men hvis han har nevnt det for en stund siden og sønnen din bare virker dårligere, så ville jeg hvertfall prøvd å spørre hvorfor han ikke blir bedre og evt fått en annen til å se på han også. Og hvis du bor i nærheten av Fjellhamar (Lørenskog) så vil jeg anbefale Bjørn Helgar som vi gikk hos, vet om flere som har vært der og alle har vært veldig fornøyde.

Skrevet

Gutten vår hadde det. Var hos Ute Imhof og manuellterapeut som behandlet han to ganger, og da var han bra :) Var 4 mnd han da.

Skrevet

Må bare signere denne! Vi har også vært hos Bjørn Helgar og er superfornøyd. Vi fikk en ny unge etter første behandling, og etter 4 var han helt bra! Behandling av barn hos manuellterapeut er gratis:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...