Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Kjenner at pulsen min går litt fort (gjort det ett par kvelder nå) og med jevne mellomrom så hopper den over ett slag...Mulig det er for at jeg sitter å kjenner etter og blir litt engstelig....Kjenner ikke noe særlig på dagtid... Normalt? Har hatt sånn før,men husker ikke om pulsen gikk fort da og,men mulig det er for at jeg syns det er ekkelt...
Gjest Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Det kjennes ut som det hopper over, men som oftest er det et ekstra slag som kommer, også blir det en bitteliten pause i etterkant..Det er helt normalt og ikke noe å uroe seg for! De fleste har det, bare at noen kjenner det bedre enn andre. Det forsterkes av stress, røyking, koffein, enkelte medisiner, angst o.l Du har enten VES (ventikulære ekstrasystoler) eller SVES (supraventrikulære ekstrasystoler) alt etter hvor det ekstra slaget "begynner"/har fokus på hjertet ditt. Om du får flere ekstraslag på rad vedlig ofte og/eller hvis du får veldig rask puls, tungpusthet, blir svimmel, nummen eller prikkete og uvel må du selvfølgelig kontakte lege.. Men noen få ekstraslag er som sakt helt normalt og ufarlig! :-)
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 26. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2009 akk for svar:) Pulsen ligger på mellom 88-100 slag i minuttet så altfor fort går den vel ikke kanskje.. Men kjenner jeg ble litt engstelig nå for jeg er litt svimmel og ør i hodet,men sliter med litt angst så egentlig tror jeg at det har en sammenheng med at jeg er engstelig + at jeg er trøtt og sliten i dag...Innimellom så har jeg 4 sånne ekstraslag i minuttet og så kan det gå 5-15 minutter til neste kommer... Har vært å tatt EKG for noen år siden fordi jeg hadde mye slike ekstraslag,men fant ikke noe galt,men husker ikke om pulsen var rask den gang,men det var den sikkert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå