braveheart Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 jeg sliter litt med å finne ut når jeg er mest fruktbar...hvordan er det man regner ut dette?skal man telle dagene mellom dag 1 av mens eller den siste dagen man hadde det?jeg husker heller ikke hvilken dag jeg fikk det,men kun den dagen jeg hadde el.hvordan kan jeg ut ifra det finne ut når jeg får el neste gang? veldig takknemmelig for svar:)
Gjest ->>- Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Om du har en regelmessig syklus, kan du gå ut fra at du har eggløsning 14-16 dager før første dag i neste forventede menstruasjon. Du er antagelig ganske fruktbar fra to-tre dager før eggløsning til en dag etter. Unntak forekommer i fleng, men dette er "normalen."
vårmamma08 Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 syklusen begynner dag 1 med mens. EL er 12-14 dager FØR neste mens. Om du har stabil syklus kan du telle deg bakover. Men ellers så vil jeg anbefale noen runder med EL tester. Har prøvd billigtester sine og clearblue sine, og jeg sverger til cb sine. Der kommer svaret opp digitalt og du slipper å tyde streker, noe du kan bli helt tussete av. begynn testingen noen dager etter at mensen er ferdig om du har ca 28 dagers syklus. Og så har de fleste det berømte EL slimet, blankt seigt slim, dette er det mest fruktbare som kommer i løpet av syklusen. Lykke til!!!!
vårmamma08 Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 søk deg inn på www.pernille.info, synes der står bra skrevet.
braveheart Skrevet 26. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2009 tusen takk for svar:) hvor kjøper du clearblue sine tester?
mamman til to gutter Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Hvis ikke dere allerede har prøvd en stund, så vil jeg anbefale deg å ta det helt med ro når det gjelder å finne eggløsning og så kose dere med hele "babylagingen". Jeg tror ikke det er noe lurt å begynne og stresse med all mulig testing med en gang, da blir det mer styr enn kos å lage barn.
vårmamma08 Skrevet 26. august 2009 #7 Skrevet 26. august 2009 min erfaring er : ingen testing på 11mnd, to sykluser med tester... jaggu sitter vi med en liten gutt her nå. cb sine tester får du kjøpt på forskjellige nettstedet (billigere enn apoteket) og så selvfølgelig på apoteket da. Lykke til!!!! Men er sant, at jo mer en stresser jo lengre tid KAN det ta før det klaffer. Men, er greit å finne ut når og OM en har EL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå