Gå til innhold

uke 34 og babyen min veier allerede 2700gr!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo

hvordan er dette mulig? min baby ligger godt over det som han bør veie.

Er det noen andre som er i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg fikk målt babyen min til å være 2490 g. da jeg var 32+0. Regnet med at vekten ved termin ville være mellom 4500 og 5000 g. Dette var på 3d ultralyd, så har ikke fått tatt det opp med legen min enda. Skal spørre på neste kontroll om jeg kan få henvisning til vekstesimering når terminen nærmer seg. Jeg nekter å gå OVER termindatoen med en megaunge!

Skrevet

oi, da er vet i samme båt... jeg har en UL 18 sept. Tror jeg er 36+4 da. Håper virkelig dei har målt litt feil idag. Var egentlig på KK i Bergen tidligere idag pga babyen ikke reagerte siden igår og jeg ble veeeeeldig redd at noe skulle være gale.

Alt var fin, men UL var no bare 5 minutter og ut... hun målte alt 2 ganger men de maskinene er ikke sååååå gode som de man bruker på en skikkelig UL, så jeg håper hun målte noen millimeter feil her og der.

Skrevet

Jeg hadde vekstestimering i uke 36+1 sist, og min baby veide da rundt 3500 kilo. han var 4100 ved fødsel 1 dag over termin.. Så jeg synes ikke det hørtes så veldig ut jeg da... hvis den legger på seg 200 g i uke ender du på 3900. Lykke til :)

Skrevet

Sa legen at det var godt over hva babyen bør veie?

Det er da ikke så høyt. Såvidt over fire kg i uke 40 om den vokser "etter skjema"? Godt innenfor normalen.

Skrevet

eg er no bare 33+2. Det er jo akkurat 7 uker til termin idag, så hvis han legger på seg 200 gram i uken er han 4,1 kilo, eller hvis han legger på seg 250 som det står enkelte steder han bør legge på seg blir han en stor krabatt på 4450!!!

Legen sa at babyen er stor ja....

Jeg er ikke så høy heller, så jeg vil ikke ha en altfor stor baby.

men det er jo litt godt å vite at dere ikke synes det er grunn til bekymring :)

Skrevet

var på 3d ul i uke 32 og da veide babyen 2200 gram. SF målet mitt har vært høyt hele tiden. siste mål var på 41cm, da var jeg 38+0. skal på fredag på ny UL for å se hvor stor babyen er. håper egentlig at hun bare var inne i en vekstperiode på den forrige UL. sa til jm at jeg helst ikke ville gå 14 dager over tiden og hun sa at normalt ble man ikke satt igang pga stor baby. så får se hva de sier på fredag da. og krysser fingrene for at hun vil møte verden så snart som mulig :)

Skrevet

Hii, jeg har blitt estimert flere ganger og i uke 33 var nurket 2040 gram, mens i uke 36 var han3047 g... virker som de kansje har målt litt feil.. ( 1 kg på 3 uker !!!) Når jeg var til ny estimering i uke37 var han 3099g . Så hvis de har målt riktig så virker det som om han ikke har vokst mere en 50 g på en uke.. Jordmoren sa da at dette er normalt ettersom de vokser forskjellig. Og at det ikke er sikkert de vokser fult så mye på slutten.. Det er noe helt annet en det jeg har lest her også, der det står at de kan legge på seg mellom 200 - 250 gram i uka på slutten. Men i følge henne er det ikke sikkert de legger på seg stort i det hele tatt... Så kan jo hende babyen ikke vokser fult så mye nå på slutten??

Skrevet

på ultralyd i dag sa legen at babyen kunne være rundt 2190 gram. er i uke 32 nå. MEN så sa hun i tillegg at gutten i magen har lange bein, (lårbeinet) og da drar det opp vekt-skalaen, så han trenger ikke være mer enn 1900 gram...

De målene de går ut i fra for å finne lengde og vekt på babyen, de legger visst stor vekt på hvor stort lårbeinet er, i tillegg sa hun at det er avvik på ca 15 % på slike målinger... så vi får se..

Storebror var anslått til å være litt over 4 kg til fødsel, men kom ut og var 3330 gram.... så har nok med både hvem som måler og hvordan de måler og nårtid de måler og hvor mye babyen vokser...

Skrevet

Tror en skal ta disse målingene med en liten klype salt :) flere jeg kjenner inkl. meg i første svangerskap som har fått helt feil vektinfo på UL

Skrevet

var på ul i uke 34 +3 og da sa legen at den lille nå var 2800g og at det var over gjennomsnitte

Skrevet

Bare en liten erfaring fra mitt forrige svangerskap. To dager før termin ble vekta estimert til ca 4 kilo. 4 dager etter var gutten som kom ut

nesten 5. Så jeg føler meg ikke helt trygg på at de måler helt riktig bestandig.

Skrevet

Det er vel ikke så ille det?!

Jeg fikk målt han til å veie 2800-2900 i uke 36 og da vil han havne på ca 3900 ved termin. Tror ikke du skal bekymre deg akkurat.

Skrevet

hei, jeg visste ikke dette her med lårbeina. Jeg er bare 163 men min sambo er jo 187 så det kan være at babyen blir mere laaaaang enn rundt da ;)

skal ihvertfall på ny UL om 3 uker og da med en bedre UL maskin så håper jeg at målene blir litt annerledes og at vekten ikke forsetter å gå opp så fort...

Skrevet

tror jeg ville tatt det helt med ro, synes på ingen måte det høres mye ut jeg. i uke 35-36 var babyen min i overkant av 2,9 kg. fikk høre at han ikke var så stor og at han kommer til å bli helt normal, rundt 4 kg ved termin. så med andre ord, din hørtes ikke diger ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...