Gå til innhold

Hadde termin 2. september, men det var ikke jenta vår enig i!


Panterjenta85

Anbefalte innlegg

Derfor ble det tur til føden 22. august.

Våknet natt til lørdag rundt halv tre av en kynner som virkelig ikke var god. Har hatt mye kynnere mot slutten, men denne var annerledes. Jeg satte meg opp og prøvde å slappe av, da forsvant smerten og jeg la meg ned igjen, men litt etter var jomman smerten der igjen. Var ikke i mine tanker at det allerede kunne være rier. Etter en 20 minutts tid vekte jeg mannen min og sa "jeg tror kanskje jeg har rier jeg...". Han skjønte like lite.. lå vel i senga en halvtimes tid til, men da syns jeg det begynte å være så kort tid mellom riene og sto opp for å se hva det står på nettsida til sykehuset om når man skulle kontakte de. Ble til at vi ringte de litt over halv fire og hadde da rier som varte ca 30 sek med 6-7 min mellomrom. Hun vi prata med sa at vi bare kunne komme ned når vi følte oss klare, men at vi ikke behøvde å stresse noe.

Klokka seks satte vi oss i bilen og kjørte den timen det tar til sykehuset. Var litt vondt å ha rier midt i humpler i veien, men bortsett fra det hadde jeg det fremdeles veldig greit.

Litt over sju kom vi opp til føden og jeg fikk på meg dissa måleelektrodene og hun fikk en urinprøve av meg. Da hun sjekket åpningen var det allerede mellom 4 og 5 cm. Derfor kom vi oss inn på en fødestue med en gang.

Fikk etterhvert lystgass under riene. Hadde jo ikke fått spist noe frokost og jordmor ville jeg skulle få i meg noe sukker. Jeg hadde ei saftflaske med veldig søt saft som jeg dreiv å drakk av, men hun ville likevel at jeg skulle ha et glass eplenektar. Etter noen flere rier endte det med at jeg spydde den opp igjen. menmen...

Derfra gikk alt plutselig veldig fort. Hun sjekket åpningen og den var på 7 cm. Hun gikk ut, men ved neste rie hadde jeg allerede 10 cm og jenta vår kom ut 11.38. Navlestrengen snurra dobbelt rundt halsen, men bortsett fra det gikk alt kjempeflott!! Var en opplevelse jeg aldri ville klart å forberede meg til selvom jeg har lest mye om fødsler, men når jeg sitter her noen dager etter, i min egen sofa med jenta sovende på magen min er det virkelig ingen smerte jeg har noe stort minne av.

Nå er vi igang med søvnfattige netter og amming konstant, men det og vil nok gå seg til i løpet av kort tid! :D

Gled dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye, du er heldig:) kjenner je blir litt missunnelig her je sitt.. hehe, jeg har termin 5.september ei lita jente:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :) gleder meg til min tur kommer! Er jo en stund igjen i og med at jeg ikke har termin før 24...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...