Gå til innhold

Dere som hadde sv.forgiftning i forrige sv.skap......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags oppfølging får dere nå? Har dere blitt sykemeldt? Eller planlegges det sykemelding? Går dere på Albyl-E som forebyggende?

Jeg har fått Albyl-E, men ikke noe videre oppfølging. Jeg er nå 27 uker på vei. Lurer litt på hva jeg har i vente, og hva jeg kan kreve/forvente skal skje videre. Kjenner jeg begynner å tenke endel på dette. Fødte 6 uker for tidlig sist.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde svangerskapsforgiftning med guttungen, men det var helt på slutten og var nøye oppfulgt fra før av pga kronisk sykdom. Da det ble oppdaga ble jeg satt i gang med en gang (var bare 5-6 dager før termindatoen) og fødsel gikk fint!

Denne gangen er jeg nøøøøye fulgt opp, har vært på kontroll nesten hver uke for å sjekke blodtrykk og urin, en kombinasjon av fødepol, fastlege og jordmor i tillegg til avdelinger på sykehuset som behandler min sykdom.

Så har vært endel ja...

Bare i dag har jeg vært 3 forskjellige steder på kontroll for det ene og det andre....

Er i uke 32 nå. Har foreløpig gått til ultralyd 1 gang i mnd etter første ultralyd i uke 19, fra og med i dag skal jeg gå annen hver uke før jeg helt mot slutten skal gå hver uke.

fikk beskjed i dag om at om 14 dager gjør de ingenting for å stoppe en evt fødsel, så vi får se. Foreløbig er både blodtrykk og urin under kontroll og med tilfredsstillende resultater, går imidlertid på Trandate, som er blodtrykkssenkende medisin, hver dag for å holde bt på et akseptabelt nivå. (i dag 130/83).

Så får se hva som skjer videre. TROR det blir igangsatt fødsel denne gang og, men HÅPER på å starte selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...