Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye fri får dere hos arbeidsgiver til barnehagetilvenning? Jeg har fått beskjed om at jeg må ha bekreftelse fra barnehagen hvis barnet trenger mer enn 1 (!) dags tilvenning. Synes en dag er litt lite jeg.

Vi var i dag og da var jeg i lag med henne hele tiden. Skal i morgen også og da skal hun få være alene i 2-3 timer. Mener arbeidsgiver at jeg bør på jobb i disse timene? Med reisetid og slikt blir det bare 1,5 time på jobb og da får jeg ikke gjort mye i min jobb. De kan jo heller ikke regne med meg i denne tiden da jeg kanskje må tilbake i barnehagen hvis ting ikke går så greit.

Kjenner at jeg ble litt provosert nå. I tillegg tok jeg en ekstra lang permisjon for nettopp å få en rolig barnehage start, men det hjalp jo lite da jeg ikke fikk noe før nå, etter jeg har startet jobb. Så får jeg denne beskjeden først i dag, har ikke klart å få tak i sjefen enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har krav på å få 3 dager i samband med barnehage start. Men tror ikke at du har krav på å få betalt for de

Skrevet

Man har ikke lovmessig krav på noe som helst. Svært mange har likevel dette nevnt i tariffavtale e.l, og det er vanlig å gi velferdspermisjon med/uten lønn for slikt.

Tullete av arbeidsgiver å kreve bekreftelse på mer enn en dags tilvenning, men neppe noe problem å få barnehagen til å signere et ark der det står "Xxx skal ha tre dagers barnehagetilvenning med forelder til stede."

Skrevet

Sukk, at de skal være så steile. Jobber jo i omsorgsyrke så jeg blir rett og slett skuffet over å bli behandlet slik. Trodde alt var i orden, men så å få denne beskjeden i dag. Sikkert ikke problem av meg å få en lapp fra barnehagen om tilvenning. Men nå har de på en måte plantet et frø i meg om at jeg "skulker" jobben mens barnet mitt er i barnehagen og ikke trenger meg der hele tiden.

Blir vel til at jeg i forbannelsen tar ulønnet perm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...