Gjest Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Hvor mye fri får dere hos arbeidsgiver til barnehagetilvenning? Jeg har fått beskjed om at jeg må ha bekreftelse fra barnehagen hvis barnet trenger mer enn 1 (!) dags tilvenning. Synes en dag er litt lite jeg. Vi var i dag og da var jeg i lag med henne hele tiden. Skal i morgen også og da skal hun få være alene i 2-3 timer. Mener arbeidsgiver at jeg bør på jobb i disse timene? Med reisetid og slikt blir det bare 1,5 time på jobb og da får jeg ikke gjort mye i min jobb. De kan jo heller ikke regne med meg i denne tiden da jeg kanskje må tilbake i barnehagen hvis ting ikke går så greit. Kjenner at jeg ble litt provosert nå. I tillegg tok jeg en ekstra lang permisjon for nettopp å få en rolig barnehage start, men det hjalp jo lite da jeg ikke fikk noe før nå, etter jeg har startet jobb. Så får jeg denne beskjeden først i dag, har ikke klart å få tak i sjefen enda.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 du har krav på å få 3 dager i samband med barnehage start. Men tror ikke at du har krav på å få betalt for de
Gjest ->>- Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Man har ikke lovmessig krav på noe som helst. Svært mange har likevel dette nevnt i tariffavtale e.l, og det er vanlig å gi velferdspermisjon med/uten lønn for slikt. Tullete av arbeidsgiver å kreve bekreftelse på mer enn en dags tilvenning, men neppe noe problem å få barnehagen til å signere et ark der det står "Xxx skal ha tre dagers barnehagetilvenning med forelder til stede."
Gjest Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Sukk, at de skal være så steile. Jobber jo i omsorgsyrke så jeg blir rett og slett skuffet over å bli behandlet slik. Trodde alt var i orden, men så å få denne beskjeden i dag. Sikkert ikke problem av meg å få en lapp fra barnehagen om tilvenning. Men nå har de på en måte plantet et frø i meg om at jeg "skulker" jobben mens barnet mitt er i barnehagen og ikke trenger meg der hele tiden. Blir vel til at jeg i forbannelsen tar ulønnet perm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå