Gå til innhold

Hva betyr...

Wenke 4åring, spire:) FØDEKLAR

Anbefalte innlegg

Skrevet

L+ på helsekortet?

Var forresten hos ei skikkelig bedriten jordmor i dag som bare skulle pirke i mine sa'er, og fikk meg til å gråte gang på gang... Greit at hormonene er i ubalanse, men det skal da være unødvendig å framprovosere tårer når en er i en sårbar situasjon? grr.... Hun sa det faktisk selv at de ofte pleide å provosere fram sånne reaksjoner! WTF??? i tillegg så er jeg en smule småstressa etter 2 sa dette året (er nå i uke 13) og dama brukte ca 10 min på å finne hjertelyd. Var helt utslitt når jeg gikk fra jm en time senere.... siste gang jeg skal dit.....

sukk, liten utblåsning.... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden gjorde hun det???

Hva ville hu oppnå med det??

Stakkars deg! Håper det går bra med deg nå..at du har fått roet deg ned og slappet av etter en slik time! Makan til kjerring!

Jeg har aldri opplevd SA selv,men har noen venninner rundt meg som har det. Det er slikt som man aldri glemmer etter det jeg har forstått på dem. Og slikt vil man hvertfall ikke snakke om når man er kommet godt på vei med en lite-og er full av hormoner! Rart at hun sa at de pleier å provosere frem reaksjoner hos den gravide!

Og ja-ang spørsmålet ditt..har ingen anelse hva L+ står for. :) HVor på kortet står det?

Mange klemmer fra meg til deg. :)

Skrevet

Hvor stod L+ hen? på mitt helsekort står det L+ på urin fra min første kontroll... betyr i såfall bare at du har levert urinprøve til testene :)

Det skal ikke være sånn i det hele tatt... har hatt 1 sa og 1 ma selv, riktignok i fjor... min lege og min jordmor har ikke nevnt dette mer enn når de har spurt om tidligere svangerskap, og om det er noe jeg er redd for eller usikker på angående dette svangerskapet pga det som har skjedd! Men å provosere frem tristhetsfølelser og å få deg til å gråte skal de ikke!! det skal ivareta deg... synes du skal klage dette inn! og få deg en ny jordmor... henne ville jeg aldri truffet på vertfall!! Håper du får bedre lykke med de du møter videre i svangerskapet :) slik at du får en god opplevelse du også :)

ønsker deg masse lykke til :)

Skrevet

takk takk, har vært fryktelig sliten i dag kjenner jeg ja... tror nok jeg bare kommer til å gå til legen fra nå, føler meg mer ivaretatt der. Ja det står under urin... hun snakket i vei, og nevnte noe om at det kunne være forurensning, tegn på soppinf? Føler meg mer forvirra enn noensinne...

Skrevet

Er det i forbindelse med urinprøve? I så fall betyr det at leukocytter er 1 +.

Skrevet

leukocytter? føler meg helt ny i gamet jeg.... hehe

Skrevet

L+ betyr at det er leukocytter/hvite blodlegemer i urinen. Hvis det bare er utslag på leukocytter så er det nok litt utflod som gir utslaget. Neste gang du skal ta urinprøve så vask deg nedentil først og tiss en skvett før du tar prøven, da skal du se den blir rein og fin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...