Terese med to jenter Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Jeg er 14+0 uker, jobber på sykehjem og derfor en del tungt arbeid. I dag var jeg i stell som var veldig tungt, kjente at jeg fikk sånne mensmurringer i magen, som varte ganske lenge etterpå... kan det ha hatt noe med at jeg overanstrengte meg å gjøre? Trodde liksom det var i ryggen jeg skulle kjenne det hvis det hadde noe med graviditeten å gjøre? Hva ville dere gjort? Kan ikke tilrettelegge arb.dagen for å unngå dette, da vi er bare to og må være to på de tunge. I så fall aktiv sykemelding, men har egentlig ikke lyst til det, spesielt ikke så tidlig...
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Jeg er 16 uker på vei og har samme jobbb som deg... Jeg kan også kjenne det i magen hvis jeg har tatt i litt for mye... Vi skal vel egentli ikke gjøre det nei.. På jobben min er det en sykepleier som tar litt hensyn, så godt det lar seg gjøre, men de andre gir meg alle de tunge..... Litt kjipt, men hva skal jeg si liksom... Hadde jeg vært deg og fått vondt av det så hadde jeg ikke jobbet der...snakk me lege/jordmor?
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 om ikke du kan tilrettelegge arbeidsdagen bør du gå å få deg 100% sykemelding ikke for å skremme men hvis du får mensmurringer etter tungeløft kan du i hverstefall risikere å miste\føde fortidlig. er selv ansatt i industrien å har fått streng beskjed om å ikke løfte tungt etter jeg fikk murringer en gang i uke 15. skjedde det igjen så måtte jeg sykemeldes evt få svangerskaps penger. ( det kan du fa siden det ikke er mulighet for tilrettelegging)
ett til! Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 til ♥SnuppaBlirStoresøster ♥ Hva du kan si til kolleganene dine som gir deg de tyngste løftene?? at du ikke kan gjøre de fordi du er gravid vel! skjønner de ikke det er de jammen meg ingen gode kollegaer! sjefen din har som jobb å tilrettelegge for deg, om det ikke går kan han/hun søke NAV om støtte slik at de får inn en vikar for deg og du går "på toppen", slik at du slipper å løfte deg ihjel og risikere å få bekkenløsning resten av livet/miste barnet. Det er faktisk det som kan skje. Jeg vil spørre deg:er jobben din viktigst eller babyen du bærer på? om svaret er det siste håper jeg at du gjør et tak snart,slik at du slipper å angre på noe. Det ER regler for "slike som oss" (gravide) og vi har krav på å bli hørt på,så STÅ PÅ KRAVA!!
Terese med to jenter Skrevet 27. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2009 Takk for svar.. Jeg har ringt og meldt meg syk i dag. Hadde tenkt å gå, for skulle ikke i stell i dag, men så har jeg hatt veldig mye mensmurringer siden jeg kom fra jobb i går, og ble litt bekymret når jeg begynte å lese om det. Følte at kroppen min bare måtte slappe av på sofaen... Skal til jordmor på tirsdag, kanskje jeg blir borte fra jobb til da, så får jeg høre hva hun anbefaler... Har litt dårlig samvittighet da, føler jeg skulker jobb... Typisk er det ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå