Wera72 Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Er det noen av dere damer på 3. trimester som har erfaring med blødning og lavtliggende morkake. Har vært på min 4. ul i dag pga blødning og alt ser bare fint ut med baby. Er 11+5 i dag og blødningen startet rundt uke 10. Kan være noen dagers opphold innimellom, men kommer gjerne tilbake i forbindelse med dobesøk og pressing ved nr.2. Har ikke hatt smerter. Vil gjerne høre andres erfaring med dette, for jeg er for å være ærlig lei og frustrert over dette. Har desverre mistet 2 ganger tidligere i år og blod gir meg dårlige assosiasjoner.
jentebaby30august Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Jeg hadde akkurat det samme som du beskriver.Morkaka lå foran livmorhalsen. Føler med deg, det var skikkelig skummelt å se blod når du liksom ikke skulle se det. Veldig typisk i forbindelse med dobesøk. Morkaka flyttet seg gradvis oppover ettersom magen begynte og vokse. Hadde vel disse blødningene frem til uke 19 tenker jeg og har ikke hatt dem siden. Tenk deg en ballong: Du tegner et kryss på den før du blåser den opp og etter som du blåser i den vil krysse flytte seg. Sånn er det med morkaka også, den flytter seg mens magen vokser. Min lege sa at 99% av disse tilfellene så vil morkaka flytte seg. I de tilfellene hvor den ikke vokser seg oppover med magen så er det verste som kan skje at du må ta keisersnitt og det er jo ikke verdens undergang og det skjer heller ytterst skjeldent. Jeg måtte ta en ekstra UL i uke 25 for å se om ting hadde endret seg, og det hadde det:-) Min baby har vært frisk og fin hele tiden og her sitter jeg 4 dager til termin med sterke kynnere og en slimpropp som sakte men sikkert går. Håper jeg snart kan få hilse på dattera mi. Lykke til med deg, det går nok fint skal du se :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå