Wera72 Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Har vært på min fjerde ul pga blødning i dag, og legen sa at morkaken ligger langt nede. Dette kunne forårsake blødning. Er 11+5 i dag og snart klar for 2. trimester. Har noen opplevd det samme? Er blødning i form av friskt blod på dopapir ved dobesøk. Særlig når jeg presser for nr.2 (ikke for sarte sjeler) Alt ser helt fint ut med baby. Jeg har blødd til og fra i nesten 2 uker, men aldri lenge i gangen eller store mengder. Har ikke smerter.
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Heia.. Jeg var på ul mandagen nå, var da 16+6 dager og min morkake låg i dypt sete vistnok, altså langt nede. Hun sa ikke noe mer om dette, så jeg tenkte ikke mer over det før jeg leste det igjen her.. huh... Har ikke hatt blødninger av dette selv.
<3 N & M <3 Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 hei. jeg har også blødd litt til å fra pga lavtliggende morkake. jeg blødde slik frem til uke 14 og har ikke blødd etter det. er 16+4 i dag:) og alt står bra til med babyen!
Wera72 Skrevet 27. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2009 Hvor store mengder blødde du? Jeg har sånn på dopapir stortsett. Og hvordan forholdt du deg til det? Levde livet som normalt eller roet ned? Utrolig betryggende å høre om andre i samme situasjon selv om jeg ikke føler meg trygg. Er 12 uker i morgen Håper og krysser fingre og tær for en lykkelig utgang.
kathrins Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Hei. Jeg har lavtliggende morkake og har hatt småblødninger flere ganger i uken siden jeg var 8 uker på vei. Jeg er nå 20 uker på vei og alt står bra til med den lille jenta inne i magen.Ut i fra hvordan du beskriver blødningene dine er det helt likt som jeg har det.Vet at det ikke er noe morro å gå rundt å bekymre seg, men her går hvertfall alt bra til nå og nå blir jeg fulgt opp for å se at morkaken flytter på seg.Har fått beskjed om spesielt være forsiktig med å løfte, ellers være forsiktig med samleie. Håper alt går bra med deg og den lille!
silje75 Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 Jeg hadde lavtliggende morkake i mitt første svangerskap. De oppdaget det ikke før ved ultralyd i uke 18. De sa at deler av morkaken lå foran åpningen, derfor ble jeg satt opp til ny ultralyd for å sjekke om morkaken hadde flyttet seg. Det hadde den heldigvis, hvis ikke må en ha keisersnitt. Jeg hadde ingen blødninger. Synes det er fantastisk at de kan oppdage sånn ting på ultralyd!
<3 N & M <3 Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 jeg blødde slik som du beskriver. at det kom blod på papiret når jeg var på do.. spesielt hvis jeg hadde "trykket" litt. men jeg har vært og sjekket det opp flere ganger og det er ikke noe fare for babyen sier de:) jeg fikk bare beskjed om å ta det me ro
cornelia_høygravid Skrevet 27. august 2009 #10 Skrevet 27. august 2009 Hei Jeg har opplevd akkurat det samme. Blødde i 2-3 uker fra ca uke 8-10. Så roet det seg, men fikk en kjempeblødning igjen i uke 12, og trodde det gikk galt. Helt utrolig så sto alt bra til med babyen, og de mente jeg blødde pga av at morkaken lå så langt nede. Ble delvis sykemeldt og måtte ta det med ro, og det har gått fint siden. Er 27+2 i dag. Var visst ganske så vanlig med slike småblødninger fikk jeg beskjed om, når morkaka lå slik. Heldigvis pleier den å vokse oppover etter hvert slik at det roer seg. Lykke til!
mine to små. Skrevet 28. august 2009 #11 Skrevet 28. august 2009 Hei, ja! jeg har opplevd det samme. var på en ul i uke 11 og 17 pga blødninger og fordi morkaka lå nesten foran fødekanalen, men når jeg var på den ordinære ul'en i går 21+1, så hadde den flyttet seg, og ligger akkurat som den skal nå :-)
Wera72 Skrevet 28. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 28. august 2009 Takk for alle svar. Cornelia-du sier du fikk en kraftig blødning uke 12. Jeg er 12 uker i dag. Hadde orgasme tidlig på dagen og 2 timer etter rant det blod i strie strømmer. Regner med at dette er over snart, selv om jeg ikke har blødd klumper eller noe. Føles ikke godt iallefall. Jeg leser det du skrev, og har et aldri så lite håp selv om det er ørlite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå