solstråla har fått nr.2 Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Vet jo at man ikke skal løfte tungt, men har ikke hjerte til å si nei til å løfte min 3 år gamle datter. Hvordan tenker dere. Kjenner det knytter deg litt i magen når jeg løfter.
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Hei, jeg jobber i barnehage og løfter på 2-3 åringer mange ganger daglig. Spurte legen min om det var ok, og det er det så lenge man ikke får vondt. Lev som normalt sa hun Også må man huske å løfte riktig for å unngå ryggplager/bekkenplager.
indigomamma Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Da jeg var gravid med nr 2. var o bare eldstemann litt over halvåret. og veide 10 kg. med ekstrem kolikk som gikk over til mat allergi som gikk over til nattskrekk. så ja. jeg bar mye forrige runde. og denne runden har jeg jo en på 3 år og en på 2 år. så det blir jo automatisk bæring. men prøv og sett den ned på hennes niva og heller hold henne inntil deg og trøste i stede? og sett deg når hun vil helt nært oh hold henne i fanget i stedet.. det er vel en mulighet?
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Hei:) Har en gutt på 3 1/2 som vel veier over 15 kg. Løfter han nå og da, men ikke for lenge av gangen. Jeg tror man kjenner på sin egen kropp hva som er riktig. Er man i fysisk godt form og vant til å løfte og bære tung, tåler bekkenet mer. Selv har jeg en fysisk tung jobb (lager) hvor jeg løfter rundt 1000 kg om dagen, kanskje mer også. Det er nok mest for bekkenets del at det er uheldig. Riktig løfteteknikk er også viktig. Jeg fant dette ekspertsvaret, poster det også, mht om det er farlig for Babyen i magen om mor løfter og bærer: Er det skadelig med tunge løft? "Jeg er gravid i 4.uke og har et arbeid med mye tunge løft. Kan dette være til fare for barnet? Kvinne, 24 år Nei det er ikke farlig! Generelt kan jeg si at et normalt svangerskap tåler nesten hva som helst, mens en ikke-levedyktig graviditet vanskelig kan reddes, uansett tiltak. Vennlig hilsen Dr. Peer Høvik, gynekolog"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå