Gå til innhold

Hjelpes, kan det være svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Jeg har den siste uka sett en del "stjerner", og har siden i går hatt litt vondt i hodet, mest i panna. Det kjennes også ut som at hele hodet mitt pulserer, uten at det gjør vondt. I dag har den venstre hånden min oppført seg litt merkelig, det kjennes ut som at den er litt bedøvd, eller pakket med bomull. Det gjør ikke vondt, men kjennes helt merkelig ut! Så har jeg hatt litt hjertebank og mageknip øverst i magen.

Jeg ringte til legekontoret mitt nå for å høre om jeg burde være bekymret angående den hånda, og fikk beskjed om at legen ikke hadde tid til meg i dag, men jeg burde komme meg på legevakta med en gang for å sjekke det opp. De sa ingen ting om hva det kunne være eller noe. Så nå lurer jeg på om det kan være svangerskapsforgiftning, eller kanskje noe annet? Jeg er i uke 32 forresten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreslår at du ringer føden:) De er ofte flinkere å tolke symptomer og slikt enn legen.. Har du hatt høyt blodtrykk tidligere i sv.skapet? lenge siden sist kontroll? kan jo være sv.forgiftning.. Sikkert lurt å få det utelukket i allefall!

Skrevet

Hadde stukket innom legekontoret og fått sjekket en urinprøve + evt målt blodtrykket. Det behøver man ikke lege for å gjøre, og dersom du verken har utslag på protein eller forhøyet blodtrykk er det ikke fare for svangerskapsforgiftning.

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Jeg hadde kontroll sist for en uke siden, men har ikke hatt noe høyt blodtrykk. Har litt lite jern (10,4 på sist kontroll), men har begynt å ta tilskudd. Jeg var innlagt på føden med premature rier i helga, fikk drypp og lungemodningssprøyter, så de sjekka ikke urinen fordi det hadde gitt uriktige resultater, eller noe..

Jeg tror legevakta henviser meg til føden hvis jeg kommer dit og de ikke skjønner helt, eller? Herregud, så mye tøys det ble med det her svangerskapet nå!!

Skrevet

Det er viktig du får sjekket dette opp, side det kan komme brått på. Iallefall for å få det avkreftet så du slipper å lure :-) Ring føden du, for nå er nok legekontoret dit stengt.

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Jeg ringte føden, og de vil ha meg inn til en sjekk. Så da må jeg vel det. Åh, jeg håper ikke det er noe galt nå...

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Alt så helt fint ut da jeg var på sjekk :-)) Jm mente at hodepinen og synsforstyrrelsene skyldes stress (som jo er godt forståelig - det har vært litt heftig de siste dagene), og den hånden som ikke fungerer helt er nok bare hoven av vann. Babyen har det fint, og jeg ble sendt hjem med pålegg om å ikke dra på shopping en dag etter at jeg ble utskrevet derfra, hehehe... Kanskje en god idé ja ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...