Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Feks. Martin og Mette? Eller blir det tåpelig?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Kan ikke se noe problem i det hele tatt. Noen ganger til og med "nødvendig". For hva gjør du om du ønsker å følge god gammel navneskikk (første gutt oppkalles etter farfar, første jente etter mormor...) og farfar heter Andreas og mormor Astrid? Blir man da tåpelig når man følger god gammel skikk og galler to søsken for Andreas og Astrid?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 At et par av søsknene tilfeldigvis får navn på samme bokstav ser jeg ikke noe problem med, men 4-5 søsken eller mer hvor alle har navn på samme bokstav, og kanskje foreldrene også, synes jeg er blodharry.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Jeg synes ikke det gjør noe! (så lenge det ikke er for likt selvfølgelig, type Martin og Martine.)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 Gjør ingenting om det er temmelig likt heller, synes jeg, om det er en noenlunde fornuftig grunn til det. Kjenner f eks to søsken som heter Anne og Anna! Helt naturlig, oppkalt etter hhv mormor og farmor!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #7 Skrevet 26. august 2009 Sorry, men det tilfelle der synes jeg blir rent ut sagt tåpelig. Blir jo omtrent ikke som om barna har egne navn da jo.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 det har vi gjort. Tobias og Thea meget fornøyd!!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #9 Skrevet 26. august 2009 16:16 her.. Vi så an navnevalget.. Vi fikk Tobias først, og visste ikke kjønn på barnet. f.eks er Mathias (etter vår mening) et veldig fint navn. Men Tobias og Mathias hadde jo blitt litt dumt Samme med Tobias og Elias, blir for likt. jeg slår et slag for navn med samme forbakstav, så lenge de ikke er identiske og vanskelig å skille.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #10 Skrevet 26. august 2009 Noen liker det andre ikke jeg har ett vennepar som har tre gutter Eirik, Eivind & Erlend....... Smaken er som baken den er delt :-)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #11 Skrevet 26. august 2009 Hvis de får flere jenter, kan de jo kalle dem Ane og Ann...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #12 Skrevet 26. august 2009 snakk om å være frekk. er så mange bedrevietere uten folkeskikk
Lilleleen Skrevet 26. august 2009 #14 Skrevet 26. august 2009 selfølgelig kan man det. Det er noe man bestemmer helt selv. Drit i hva andre mener da, så lenge du liker det:O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå