Gå til innhold

Søvn, soving dag og natt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

min jente sover alltid ca 2 timer på dagen. Og legger seg i ti tiden på kvelden og sover til halv ti dagen etter ( uten om 2 måltider, ett om natten og ett i syv tiden på morgenen). Klokkeslettene kan selvfølgelig variere, men antall timer er alltid det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovinga på dagtid er litt ustabil, som regel tre smålurer og en lang.

 

Natta tar vi halv åtte og sover til mellom seks og halv sju! Da leker vi en time - halvannen, så en time lur til (på begge):o) hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagsovinga varierer veldig, men mellom 2 og 4 timer i løpet av dagen. Men håpløst for meg å få hvilt når han sover, for hvis jeg ikke passer på å få rugga vogna videre etter 20-30 min så våkner han bare... Hvis han sover 2 timer i strekk, så har jeg enten trillet tur eller stått og rugget iallefall halve tida.. :( Slitsomt ja... Håper han kan sove av seg selv snart... Rugger jeg IKKE, så sover han ikke på dagen, og blir så overtøtt og supersinna...

 

Sovner for natta mellom 19 og 19.30, og sover til ca 07-08. Mat 2-3 ganger i løpet av natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her så sovner vesla rundt kl 19 og sover til 07 neste morgen. Noen ganger hender det hun sovner igjen etter flaska kl 07 og sover videre til 09.30, mens andre ganger er hun våken til rundt 10.30 for å så sove ca 1,5t. (Kan sove opp mot 2- 2,5 timer hvis vi er ute å triller på formiddagen) Har en lang våkenperiode fra ca 12-16, mens hun sovner igjen litt over kl 16. Da er det en times tid med soving :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her minner det mye om Blomsterpiken og Lillegutt.

 

På dagen er det ingen faste rutiner ennå, men sover vanligvis ca 2- 2,5 timer totalt. vanligvis bare 30min i slengen, men kan sove lenger hvis vi triller tur eller han er veeeeldig trøtt og får hjelp til å sovne igjen etter 30 min.

 

Han sovner ca 19.30 og står opp for dagen ca 08-08-30. Får pupp når vi legger oss ca 22.30, våkner i tillegg ca 3 ganger før kl 8 og vil ha mat...

 

Prøver å putte smokk for å redusere nattmåltidene, men ikke alltid det funker. Planlegger å introdusere fast føde snart for han krever mat stort sett hver 2. time nå. Blir litt slitsomt når jeg ikke får sovet på dagen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa her sovner ca 19.30, våkner av og til ca kl 1 og får smokk. Våkner igjen ca kl 4, da er det pupp og bleieskift før hun sover igjen til ca 7. Hvis jeg ammer henne i senga vår da, hender det at hun sover videre, men det har blitt sjeldnere nå enn før. Dagsovingen har vi ikke fått noen god rutine på så det varierer veldig. Noen dager sover hun veldig lite på dagtid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår legger seg 19.00, sover da til ca 07.00 med ca 3 "spisepauser". På dagen sover han gjerne en 30-40 min på formiddagen, og ca 1,5-2,5 time rundt klokken 13.00...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Snuppa mi har veeeldig godt sovehjertet. Hun legger seg mellom 1900 og 2000 og sover da til ca 0800 uten å våkne en eneste gang.

 

På dagtid er det litt ustabilt. Kommer an på om vi er på farten eller bare er hjemme. Men sånn i gjennomsnitt så sover hun ca. 18-20 timer i døgnet.

hehe, ikke hva jeg er vant til. Storebror var stikk motsatt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...