flypapir Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Minsten er snart 7 mnd gammel. Jeg er ferdig med min permisjon i midten av oktober, men ettersom jeg ikke har noen jobb å gå tilbake til søker jeg deltidsstillinger slik at gutten kan være hjemme frem til neste høst. Jeg ammer fremdeles en del og lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det når jeg evt starter å jobbe (kan hende jeg gjør det før perm går ut)? Bør jeg venne han til mme, slik at han får dette mens jeg er borte eller holder det at han får "vanlig" mat som grøt, middag ol? Bør jeg pumpe meg slik at han kan få dette mens jeg er borte, eller er dette unødvendig nå som han er såpass stor? Og bør jeg allerede nå begynne å trappe ned på ammingen slik at jeg vet helt sikkert at han klarer seg uten denne puppingen når jeg så skal ut i jobb?! Jeg har ikke gitt flaske før, så denne verdenen er ukjent for meg, er nok derfor jeg får litt dårlig samvittighet når jeg tar med meg puppene min ut i den store verden..
Gigi Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Hei, jeg begynte å jobbe 60% (3 fulle dager i uka) da gutten min var 7 måneder. Begynner å bli ett år siden jeg begynte å jobbe, og jeg har allerede glemt hvordan vi ordnet oss, men tror dette stemmer Jeg bor veldig nært jobben, bare 10 minutter å gå, så vi endte opp med at han fikk pupp før jeg gikk på jobb, og så sprang jeg hjem etter endt arbeidsdag for å amme igjen. Ellers fikk han pupp hvis han våknet veldig tidlig på morgenen og før vi la han. Vi hadde kommet ganske langt med tilvenning til mat, så han spiste 2 måltider i den tiden jeg var borte. I begynnelsen pumpet jeg meg om kveldene før jeg la meg, og vi hadde litt i frysen, så han fikk ett grøtmåltid med morsmelk. Gikk ganske kjapt over til morsmelkerstatning, for jeg fikk så melkespreng på jobb av all pumpinga :-) Det andre måltidet var enten brød eller middagsglass. Han fikk vann til begge måltidene. Gutten min har hele tiden vært glad i mat, så vi har ikke hatt store problemer med det, men vi begynte allerede i 5 måneders alderen å venne han til fast føde sånn at vi var sikker på at alt var i orden når jeg begynte på jobb. De dagene jeg var hjemme fikk han heller ikke pupp mellom kl 08 og 16.
NormaJean Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 jeg begynte å jobbe da lillegutt var 8mnd. Vi stresset ikke så veldig med det, mannen min tok lillegutt med til jobben min noen ganger, men vi fant raskt ut at det ble altfor styrete. Endte med at vi har gitt han flaske med mme tidlig på morgenen, fikk vann til måltidene på dagen og jeg har ammet når jeg har kommet hjem. Men hvis du ikke skal begynne å jobbe før i okrober så er jo barnet ditt blitt 9 mnd, han greier seg fint uten mm mens du er på jobb da? så kan du jo bare amme når du er hjenmnme? Her er lillegutt snart 12 mnd, jeg ammer fortsatt.
HTC Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Jeg startet å jobbe 80% når min eldste var 8mnd og gikk inn i 100% når barnet var 1 år. Jeg fullammet i 6 mnd og del ammet til barnet var 1.5år. Når jeg startet å jobbe, ammet jeg først lenge om morgenen. Dro så på jobb, pappan kom ned på jobb i lunch så jeg fikk amme da evt pumpet jeg meg i lunchen, slik at pappan kunne gi flaske med mm de gangene han ikke kom nedom jobb. Det jeg pumpet satte jeg i kjøleskapet til jeg dro hjem. Alle på jobben var klar over dette og jeg brukte elektrisk pumpe (brum brum) =) Jeg ammet så når jeg kom hjem fra jobb og i tillegg ved sengetid for barnet. Innimellom dette fikk barnet grøt osv. MME har vi aldri prøvd.
flypapir Skrevet 26. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2009 Takk for svar! Dersom jeg får jobb blir det for langt for dem å reise dit pga amming. Kan fort ta en time en vei... Trøsten er jo at det er en deltidsjobb og at jeg derfor kun tenker å jobbe ettermiddager/kvelder og helger. Har allerede innført faste måltid, så han får grøt morgen og kveld, frukt og middag. Til disse måltidene får han vann, samt at jeg ammer litt etter dem (uten at jeg egentlig MÅ gjøre det). Bør han få noe melk de dagene jeg jobber? Kan fort bli borte i 10 timer, og det blir vel lenge dersom han hverken skal få mm eller mme?? Har forsøkt å gi mme, men han bare brekker seg. Har ikke prøvd å gi mm på flaske, men det er kanskje verdt et forsøk?? Han overlever nok dette her, men jeg vil gjerne ha "orden i sysakene" før jeg klarer å dra på jobb med god samvittighet
flypapir Skrevet 26. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2009 Det kan hende jeg begynner å jobbe mens jeg er i permisjon, kommer litt an på om/når jeg får jobb... Gjør det for å vise litt goodwill dersom jeg blir tilbudt en stilling jeg virkelig ønsker meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå