♥Lykkeligmamma til 2♥ Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Ifølge UL i dag blir jenat mi over 4 kg,huff det er ikke akkurat jeg ønsket meg.Hvordan gikk det med dere som måtte føde så store babyser? Er det veldig stor forskjel til litt mer "normal" vekten?Påvirket det mye underlivet?(blitt den ekstra stor?).Synes det er så skummelt og kommer til å gjøre vondt
3 fine små :o) Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Har fått to store barn. Jente på litt over 5 kg og gutt på nesten 5 kg. Har gått veldig bra etter begge fødslene. Med nr 1 ble jeg klippet, og på nr 2 revnet jeg litt der det var blitt klippet på nr 1. Dette har ikke påvirket underlivet mitt for å si det sånn. Det er hodet som er det største på babisene, så er hodet normalt så går det nok helt sikkert bra for deg. Det som jeg har merket med å få to store barn, er at de når de blir syke så har de litt å tære på så de har ikke blitt så slappe som mindre barn. Håper dette beroliger deg litt og at du skjønner hva jeg prøver å forklare. LYKKE TIL :-)
puttelutten <3M&M<3 Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 sist fikk jeg en gutt på 4400,51 lang og 37 rundt hodet. Det gikk veldig bra - fødselen var fort over og jeg trengte kun å sy 2 pyntesting etterpå! Det herlige med at han var såpass stor var at han var mer "ferdig" på en måte. Robust, løftet hodet selv fra første sekund og ammingen gikk som en drøm fra dag 1 LYKKE TIL!
line_mor Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 hei, jeg har født ei jente på 5 kilo, det var en tøff fødsel, ble en del extra ,men ikke pga vekta på babyen, men måtte ha hjelp av vakum når hun skulle ut, ble også klippet pluss at jeg revnet litt, men tror det er litt forskjell på å føde en som er stor i forhold til en liten, er større fare for at skulder sitter fast,pluss pluss, hele barnet er jo større, min datter var 38,5 cm rundt hodet, er veldig spent på hvor stor denne er, skal på ul på torsdag for å måle litt,
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 4 kg er ikke mye, det ligger innenfor normalen.. men, har du liten bekken, hjelper det ikke om det er innenfor normalen.. jeg har født 3 gutter og de veide litt forskjellig nr 1 kom 16 dager før tiden og veide 3,8 kg nr 2 kom 14 over termin og veide 5,3 kg nr 3 kom 9 dager over termin og veide 4 kg nr 4 ser ut til å bli ca 4,5 fødsel nr skulle jeg helst ha vært foruten den opplevelsen.. det var grusomt, han satt fast ved skuldrene, de presset på bekkenet mitt så det smalt flere ganger for å få ut ungen, det hastet veldig fordi pulsen hans forsvant.. han var ikke i livet da han kom ut, så legen hastet ut med han, og takker vår herre i dag for at han er i livet og en kvikk 6 åring.. slet veldig med mye blodtap både under og etter, og sliter med bekkenløsning den dag i dag, underlivet er ikke blitt noe større.. er babyen din er 4 kg, så vil det ikke bli store foskjellen som å føde en på 3,5 kg.. om det hadde vært nærmere 5 kg ville jeg blitt redd og forlangt KS..
Abracadabra Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 gutten min var 4,390 og 52 cm, men jeg tror nok det verste var hodeomkretsen på 39 cm ja! urk! jeg har jo ikkenoe å sammenligne med, men det GJØR jo ikke noe om nr to er litt mindre, hehe. det går nok HELT fint skal du se, om det er 3,5 kilo eller 4 kilo så er det en stor ting som skal ut gjennom et lite hull, så litt ondt blir det nok uansett, hehe! (prøvde å trøste meg med det før fødselen sist...vet ikke om det hjalp jeg, hehe.) revnet bare litt overflatisk, sydde noen sting - vet ikke hvor mange men jeg er ikke vesentlig forandret nedentil tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå