Gå til innhold

Beklager verden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt sint, litt sur og litt opprørt akkurat nå.

Hadde en samtale i går med ei som jeg anser som en fjern bekjent. Det kom jo fort inn på barn, og jeg fortalte som sant er at vi er velsignet med 2 gutter. En på 5 år og en på 9 mnd. Har du de med to forskjellige menn da? var spørsmålet jeg fikk. Nei de har jeg ikke, og i så tilfellet hadde det vært noe galt i det??? Det kom fram at hun syntes at vi hadde ventet for lenge med og få nummer to, og at det var et dårlig valg av oss og vente så lenge!!!!

Hva i h..... har hun med det og gjøre???? Jeg svarte ikke, men fant på noe og kom meg kjapt der i fra. Er så lei av kommentarer om at vi har så stor aldersforkjell på ungene (4,5 år) det ideelle er i følge andre max tre år og hvis man ikke har fått innen den tid, er det nesten bare og glemme, virker det som.

Blir så lei av at folk som skal legge seg oppi det uten og vite grunnen til de valgene de man tar. Vi skulle også gjerne hatt de tettere, men da eldstemann var litt over ett år ble jeg syk og slet med depresjoner. Selv om vi hadde lyst på en til, tok vi et valg om og vente til jeg hadde overskudd og krefter til og gå gravid, og tåle lite søvn. I tillegg til at vi skulle ha overskudd til den ungen vi hadde. Vi synes selv vi gjorde et klokt valg, men må vi rettferdiggjøre det ovenfor gud og hvermannsen??? Håper virkelig ikke jeg er sånn mot andre.

Uff dette ble langt, men måtte få ut litt gruff!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen mennesker må bare blande seg i alt og alle og har en menning om det meste. Men jeg tenker som så at de menneskene som MÅ blande seg inn i live mitt har vist veldig lite å finne på.

Kos deg med dine to barn og ikke bry deg om aldersforskjell. her hos oss er det 6 år forskjell på de to guttene

Skrevet

Skjønner godt du reagerte!! Hva i all verden hadde denne personen med dette å gjøre? Mennesker får seg til å si og gjøre det utroligske i blant!

Godt å få ut guffet for deg antar jeg :)

Skrevet

Synes ikke du skal tenke på det:-)

Hos oss var nesten 4 år prefekt aldersforskjell, hos dere var det 4,5 år.

Hos naboen vår var det 11mnd (hjelpes) som var perfekt:-)

Og en jeg har jobbet sammen med fikk ikke til å lage flere barn, trodde de. Så de har en på snart 17 og en på 5 år:-)

Skrevet

Den der fikk søstra mi også høre - hun hadde nesten seks år mellom barna.

Vi har som regel en grunn for å gjøre som vi gjør og det skal jo ikke andre bry seg med. Hadde jo vært noe annet om det var en nær venninne som brydde seg, men da hadde nok ikke spm vært stilt slik tenker jeg.

Kos deg med to skjønne barn og drit i hva andre måtte mene!!

Skrevet

Det finnes folk som mener at måten de velger å gjøre ting på er den eneste riktige...

Gjelder å heve seg over slike mennesker, folk må velge det som er riktig for seg selv :)

Skrevet

FOlk har sagt noe lignenede til meg og " må ikke vente for lenge før du får nr 2!"

Er nesten 5.5 år mellom Emma og Adrian og det er jeg kjempefornøyd med.

Skrevet

Forstår godt at du reagerer. Folk må henge seg opp i alt de ikke har noe med. Og snakker uten å forstå at de sårer andre med det de sier.

Hører stadig jeg ,at nå må dere få en til før det er for seint og blir for stor alderforskjell.

Min er 3,5 år, men jeg er faktisk ikke klar enda.

Mange som ikke forstår sånt altså.

Skrevet

Vi har 6 år mellom nr 1 og nr 2 og det eneste spm jeg har svart på 100 ganger er om det er samme pappa. Greit nok det egentlig. Vi har 22 mnd mellom nr 2 og nr 3 og jeg må si at det fantastiske søskenforholdet de har vil jeg aldri oppleve mellom eldste og de 2 andre.

Skrevet

Synes det er så hull i hodet når fol sier at den perfekte aldersforskjell mellom søsken er sånn og sånn...

Det må vel være opp til hver enkelt å vurdere vel?

Om jeg får flere barn blir det sikker store alderforskjell mellom eldste og yngste. Perfekt for meg sikkert, og folk kan hoppe å drite i å fortelle meg noe annet..Så det så=)

Kos deg med barna dine du, og overse sånne sleivete kommentarer fra uvitende folk!=)

Skrevet

Vi har også valgt å ikke få to tette...

BLei 5 år mellom de, og det var våres valg.. Får kommentarer på det ganske ofte ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...