Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Noen som har erfaring med den bæreselen? Når kan vi begynne å bruke den?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Den er vel ikke anbefalt. Babyen får feil ergonomisk stilling i den. Jeg har den selv, men bruker den max 20-30 min i gangen og kun ved absolutt behov, og han var vel rundt 3 mnd når han begynte å bruke den. Hadde kjøpt noe annet om det ikke var fordi han nektet å sitte innovervendt, så han måtte sitte med ansiktet ut, noe som egentlig ikke er anbefalt før fra 6 mnd. Men han var veldig sterk i kroppen og nakken så da tok jeg sjansen. Tror jeg prøver meg på noe annet når han kan begynne å sitte på ryggen. Jeg har ikke satt meg så veldig inn i disse manducaene, mei taiene osv så kan ikke gi deg noen anbefalinger der. Men tar jeg ikke helt feil er det andre som kommer til å gi deg svar ang det.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Her inne på din baby sier de fleste bare stygge ting om den, men ute i den virkelige verden sier alle fysioterapautene jeg har snakket med at man helt fint kan bruke den men som med alt annet med måte. Ene fysioterapauten min brukte den selv på sine unger.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Jeg brukte BabyBjørn til begge mine gutter, spesielt førstemann var veldig glad i den. Han satt i den fra han var noen uker gammel. Andremann brukte den litt mindre, han var noe større og ble fort tung å bære. Jeg har vært veldig fornøyd med selen, og det har vært flott at min mann også har kunnet bære dem, vi har byttet på. Jada, alt med måte selvsagt:)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 babybjørn er ikke noe bra sele. ergo sele, sjal, manduca er mye betre, har prøvd mangen bæredingser:)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Vår fysioterapeut sa at den ikke var bra for barnets bekken, og måtte max brukes i 30 minutter. Brukte selv en sånn til eldste, men syns ikke noe om at barnet bare hang der og dinglet. Fikk selv vondt i skuldre og rygg. Har mei tai til minsten, og den er helt fantastisk ) Barnet får masse støtte (sitter i froskestilling som nyfødt) og jeg får ikke litt vondt i ryggen, selv etter timevis med bæring )
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #7 Skrevet 26. august 2009 Hva koster en mei tei og hvor får en kjøpt det`? Dumt å ikke bruke baby bjørnen vi kjøpte da..
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 Jeg kjøpte av en som sydde her lokalt. Finnes mange nettsteder som selger mei tai. Det er ganske mange ulike mei tai-merker, f.eks babyhawk. www.babyhawk.com wwwmeitaibaby.com ...er noen nettsteder. Der får du også info om hvordan du knytter den på, går veldig kjapt. Mange syr selv også, de sier det er lett Manduca ser også bra ut, men har aldri prøvd, og vet ikke om den kan brukes til de minste. Foreslår at du kan google mei tai, så kan du se litt selv Det er mange som er fornøyd med bb, for all del, men når jeg ser barn i disse, så tenker jeg litt stakkars små...
Lea Laus Skrevet 26. august 2009 #9 Skrevet 26. august 2009 Gud forby - hold deg unna BabyBjörn. Makan til møkkasele. Min fysioterapaut sa max 10-20 min i BB. Derimot Manducan min kan hun sitte leeenge ifølge manuelterapauten. Mei Tai'en og er genial. Og det er ikke anbefalt å sitte/henge med babyens rygg mot din mage. Den får ikke sjermet seg fra inntrykk. Med Mei Tai/Manducaen kan babyen se rundt og så gjemme seg inn mot brystet ditt når den trenger hvile. Og dersom man trenger litt rom kan man slenge babyen på ryggen i en håndvendig;) Ganske enkelt genialt. Her i huset bruker jeg Mei Tai'en mens samboeren min bruker Manducaen. Vi er strålende fornøyd:) Nå ønsker jeg meg bare et vevd sjal og en Hotsling. Jeg har bæredilla!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå