Gå til innhold

Enda et spørsmål om svineinfluensa......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble forkjølet for noen uker siden og holder fortsatt på å hoste, vondt i halsen, slapp, litt dårlig allmenntilstand etc. Jeg har såvidt jeg selv har registrert ikke hatt feber. Når jeg har lest på folkehelseinstituttet sine sider, så ser det ut til at svineinfluensa har feber som viktigste symptom. På bakgrunn av dette, har jeg ikke kontaktet lege. Men nå begynner jeg likevel å bli engstelig om det er svineinfluensa jeg har hatt, og om jeg burde ha kontaktet lege (- ser flere skrive at de ikke har hatt feber ved svineinfluensa). Har kjent litt mindre bevegelse fra babyen de siste dagene - er i den 29. uken.

Er det noen som kan berolige om at jeg har gjort det rette her???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann

Tror du kan ta det helt med ro jeg :-) Men om du kjenner lite liv så kan du ta kontakt med jordmor og be om en liten ekstra sjekk.

Slik jeg har forstått det så er influensa "farlig" for oss gravide bl.a på grunn av feber som jo ikke er bra for lille i magen.

Vi er også mer utsatt for utvikling av lungebetennelse osv. Men selve svineinfluensaen i seg selv er nok ikke særlig mer farlig enn vanlig influensa. Er veldig opphauset av media dette her.

Men man skal uansett IKKE ha feber når man går gravid....da bør man ta paracet med en gang. Det er ialelfall det jeg har fått beskjed om :-)

Skrevet

Du kan jo høre med JM neste gang du er der?

De jeg veit om som har hatt svineinfluensa har blitt så dårlige at det har liksom ikke vært noen tvil...

Men, er det ikke feberen som er farlig for babyen da?

Eller tar jeg feil her?

Tenker at hvis du ikke har hatt høy feber så er sikkert alt bra.

Babyen begynner jo å få dårligere plass der inne, så han forandrer sikkert bevegelsesmønster.

Men er du bekymra så er det vel bedre med en tur for mye til legen enn en for lite, er det ikke...?

Skrevet

Tusen takk for svar begge to:):) Jeg får se det litt an.

Skrevet

Jeg kjenner folk som har blitt veldig dårlige av svineinfluensa, og andre som bare hadde lette forkjølelsessymptomer, men likevel ble testet. Så dette er forskjellig fra person til person. Derfor skal en alltid kontakte legen sin om det er noe, for vi på forum er ikke spesialister på slikt. Så jeg synes du skal sjekke med legen din. Er uansett ikke kjekt å gå slik å hangle, greit å finne ut hva det er :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...