Gå til innhold

vurderer å si opp jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg jobber som selger på tlf til bedrifter , selger annonser. jeg trives egentlig veldig godt, men etter jeg ble gravid og sliter med ekstrem kvalme og bekkenløsning så har jeg vært sykmeldt i noen mnd. men når jeg var hos legen forje uke så sa jeg at jeg ville prøve å jobbe 50% hjemmefra. så jeg ringte jobben og trodde de skulle bli glade for at jeg vil prøve det, men neida sjefen ble drit skuffa, og spurte meg om det var noe poeng i å jobbe så lite. og at jeg ikke ville tjene penger på å jobbe så lite...

jeg sa at jeg ville prøve for å se hvordan det går, det er 2,5 mnd til jeg skal ut i permisjon så det hadde vært greit å jobbet litt . sjefen har også sagt på frima fester til andre ansatte at jeg kommer nok ikke tilbake...

jeg føler meg egentlig presset ut fra jobben, og har ikke så lyst til å komme tilbake i jobben når permisjonen er ferdig. men bør jeg si opp før eller etter permisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt opp 3 måneder før permisjonstiden utløper. Da vil ansettelsestiden din i firmaet overlappe en eventuell ny jobb og dette ser mye bedre ut på en CV.

:)

Skrevet

Du må ikke finne på å si opp før etter permisjonen. Både for at det ser finere ut på papiret, men også pga trygderettigheter (man vet aldri hva som kan skje det neste året).

Gjør som det blir foreslått her, si opp i permisjonen sånn at oppsigelsestiden løper ut til du egentlig skulle vært tilbake på jobb.

Skrevet

For all del IKKE gjør det før permisjonen din. Men som selger har du vel bare 1mnd oppsigelse kan jeg tenke meg?? Så da hadde jeg sakt opp f.eks 1mnd før permisjonen slutter .

Skrevet

Du har en umoden sjef, men for all del IKKE si opp jobben av den grunn. Vær tålmodig, vent til du er ferdig med permisjonen og har fått deg NY jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...