Gå til innhold

Noen som kan anbefale noen gode kaffebønner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettop kjøpt oss kaffemaskin og lurer derfor på om noen har noen gode kaffebønner å anbefale? Når vi har brukt kaffetrakteren har Evergood og Friele vært favoritten her i huset, selger dem kaffebønner i sitt merke også tro? Rimi hadde iværtfall ikke kaffebønner, kun filtermalt eller kokmalt kaffe :( Får ta meg en tur på utlra, dem har jo stort utvalg men da vet jeg nesten ikke hvem jeg skal begynne med å prøve hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det GODE kaffebønner? Kaffe smaker da enten vondt eller verre, alt ettersom? :)

Ja, Friele har kaffebønner. Dem kjøper vi selv en pose av hver jul. Det går lite kaffe her i huset, og vanligvis er det er det noe pulverkaffesøl. Slik at gjester som absolutt ikke drikker te (vi har ikke mange slike gjester, men de finnes, naboen er en av dem...) kan få seg kaffe. Disse gjestene vi har er opptatt av "sterkt nok", ikke "godt", de påstår all kaffe i grunnen smaker likt, bare den er svart nok. Og pulverkaffe er jo lettvint for oss når vi likevel koker tevatn.

Men til jul har vi et par slektninger på besøk som påstår at det faktisk er stor forskjell på god og dårlig kaffe, at pulverkaffeen vår tihører siste type og at det faktisk finnes GOD kaffe Jeg er sterkt i tvil selv om riktigheten av det siste, men krangler ikke med gjester vi har bedt fordi vi ønsker de skal komme om en slik bagatell :) Så da må vi ha en pose med det de sier er "best": Friele kaffebønner. Og så må den gamle kaffekverna jeg har arvet fra mine besteforeldre i arbeid igjen. Det samme må gamle "Kaffe-Lars".

Den kaffen blir kokt etter samvittighetsfull måling og veiing, men uten kjærlighet ved kokinga :)

Skrevet

hehe må le litt nå, ja det finnes vel ikke gode kaffebønner hehe. Det fins vel ikke noe værre en det hehe. Annbefales ikke å prøve å spise det iværtfall ;) Men det finnes vel kaffebønner som det blir god kaffe av ? Kaffe er jo tross alt godt om man skal samenligne det med kaffebønner iværtfall :) Da skal jeg jammen se om jeg finner en butikk som har friele kaffebønner :) Takk for tipset!

Skrevet

Ikke helt enig, Lene :)

Kaffe er MINST vond når den spises bar. Da er den bare litt vond. I kopp eller krus er den glimrende egnet som brekkmiddel! Tviler på om legen har noe særlig mer effektivtog hurtigvirkende i sin koffert. Klarer som regel å tvinge ned så lite som et minimum av høflighet tilsier når jeg besøker folk gamle nok til at de ikke kan forventes å vite at det finnes annet drikkbart enn kaffe. Og da må som regel en tur på toalettet og skylle munnen etterpå! Temmelig kjapt også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...